Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zabawy skocznościowe czyli zajączki na zajączka

Zabawy skocznościowe czyli zajączki na zajączka

Zabawy skocznościowe , czyli zajączki na Zajączka

Kałuża

Cel – podczas tej zabawy dzieci mają okazjeęskakać na mały dystans, decydując jednocześnie, jakie ryzyko chcę podjąć. Ćwiczą one utrzymanie równowagi, rozwijają mięśnie  i koordynację między obiema stronami ciała. Ważne jest aby dzieci próbowały różnych możliwości zabaw i aby nabrały ochoty na dalsze, samodzielne ćwiczenia.

Pomoce – dla każdego dziecka mała poduszka

Uczestnicy – od 3 lat

Przebieg zabawy – Weźcie sobie poduszkę i połóżcie na podłodze. Wyobraźcie sobie , że poduszka jest kałużą, którą chcecie przeskoczyć, nie mocząc się przy tym..Jak możecie ją przeskoczyć? Możecie odbić się jedną nogą, i wylądować na drugiej, odbić się jedną nogą i wylądować na tej samej, możecie też odbić się jedną noga i wylądować na obu. Ważne jest by dzieci próbowały wymyślać rożne sposoby przeskakiwania.

Buty siedmiomilowe

Cel – podczas tej zabawy dzieci ćwiczą przeskoki przez nieco wyższą przeszkodę. Prowadzący może stopniowo podwyższać stopień trudności.

Pomoce – 8-10 małych poduszek, mata gimnastyczna

Uczestnicy – od 4 lat

Przebieg zabawy – Wyobraźcie sobie, że każdy z was nosi nie swoje normalne buty, lecz „buty siedmiomilowe”. Z ich pomocą możecie robić wielkie skoki. Ustawcie się w rzędzie, będziecie skakać pojedynczo przez poduszkę. Ja stanę za matą i będę łapać każde dziecko. Najpierw przeskoczycie przez jedną poduszkę, potem położymy kolejne , aż powstanie wieża z poduszek. Wy zaś będziecie skakać w swoich „butach siedmiomilowych”.

Należy zwrócić uwagę na to by było dość miejsca na rozbieg i lądowanie.

Dzwonią dzwoneczki

Cel – podczas tej zabawy dzieci nawet małe mogą ćwiczyć wysokie podskoki. Gdy osiągną swój cel, rozbrzmiewa dzwonek. Prowadzący może dopasować poziom trudności do możliwości pojedynczego dziecka. Proszę trzymać końce wstążki obiema rekami. Na początku wstążka powinna wisieć tak nisko, by każde dziecko mogło łatwo osiągnąć cel. Przy każdej następnej kolejce należy podnosić ja coraz wyżej.

Pomoce – Kolorowa wstążka o długości około 80 cm, na której wisi mały dzwoneczek.

Uczestnicy – od 3 lat

Przebieg zabawy – Chciałabym z wami wypróbować zabawę, która nazywa się „Dzwonią dzwoneczki”. Stańcie sobie w kolejce naprzeciwko mnie. Dziecko, które stoi na początku skacze i próbuje dotknąć ręką dzwoneczka tak, aby ten zadzwonił.

 Proszę skłaniać dzieci, by spróbowały dotknąć dzwonka drugą ręką.

 

Opracowała Barbara Szastok na podstawie książki Klausa W. Vopela „Witajcie nogi”

Data dodania: 2020-04-10 22:05:35
Data edycji: 2020-04-10 22:11:58
Ilość wyświetleń: 710
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

40-203 Katowice

Al. Roździeńskiego 88

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej