Program Powszechnej Dwujęzyczności
"Dwujęzyczne Dzieci" - "Baby Beetles", „Tom & Keri – poziom A”
autorstwa Claire Selby,
Wydawnictwo Yellow House English
WRZESIEŃ 2023
TYDZIEŃ I - 01-08
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
01.09 -„Let’splay!” – obejrzenie filmu; wprowadzenie postaci Baby Beetles.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
01.09 - „Tom and Keri” – słuchanie piosenki; wprowadzenie postaci Tom’a i Keri.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
04.09 - „Let’splay!” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowo – naśladowcza w parach.
05.09 - „Let’splay!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
06.09 -„Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
07.09 - „Let’splay!” – zabawa integrująca w kole.
08.09 -„Huśtawka” – zadanie graficzno – manualne; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
04.09 - „Tom and Keri” – obejrzenie historyjki animowanej.
05.09 - „Hello” – słuchanie piosenki wprowadzającej.
06.09 - „Hello, Tom! Hello, Keri!” – zabawa dydaktyczna z kartami obrazkowymi.
07.09 - „Hello, Tom! Hello, Keri!” – zabawa rytmiczna w kole.
08.09 - „Tom and Keri” – zadanie manualne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 11-15
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
11.09 - „My car” – obejrzenie filmu i omówienie historyjki.
12.09 - „My car” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa z obręczami.
13.09 - „Car” – malowanie farbami konturu samochodu.
14.09 - „Jazda samochodem” – zabawa ruchowo – naśladowcza z kartą obrazkową „car”.
15.09 - „Nasza droga” – zabawa integrująca grupę, kolorowanie szablonów kierownic; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
11.09 - „Tom and Keri” – historyjka animowana z wykorzystaniem kart obrazkowych.
12.09 - „Yellow house” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
13.09 - „Hello, yellow house!” – zabawa dydaktyczna z kartami obrazkowymi.
14.09 - „Hello, yellow house!” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
15.09 - „Yellow house” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 18-22
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
18.09 - „Ball” – obejrzenie filmu; ćwiczenie ruchowe z piłką.
19.09 - „Ball” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementem skoku z wykorzystaniem karty obrazkowej „ball”.
20.09 - „Jednakowe piłki” – ćwiczenie graficzne.
21.09 - „Toczenie piłki” – zabawa integrująca w kole.
22.09 - „Odbijamy piłkę” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
18.09 - „Happy Birthday” – historyjka animowana; zabawa słoeno – gestyczna.
19.09 - „Come with me” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
20.09 - „Presents” – ćwiczenie grafomotoryczne.
21.09 - „Come with me” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych.
22.09 - „Happy Birthday” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 25-29
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
25.09 - „Zoom’s song” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem ruchowym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.
26.09 - „Zoom’s song” – słuchanie piosenki połączone z zabawą paluszkową.
27.09 - „Śladami Zoom’a” – ćwiczenie grafomotoryczne z elementami następstwa zdarzeń.
28.09 - „Zoom’s song” – zabawa integrująca w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych „sun”, „bird” i postaci Baby Beetles.
29.09 - „Poruszamy się jak…” – rozwijanie ekspresji ruchowej; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
25.09 - „Tom’s Birthday” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „baloon”, „present” i postaci.
26.09 - „Happy Birthday” – słuchanie piosenki; zabawa rytmiczno – naśladowcza w kole.
27.09 - „Yellow house” – zadanie plastyczne.
28.09 - „Present” – zabawa w kręgu rozwijająca orientację i szybkość reakcji na określony sygnał.
29.09 - „Hello! Goodbye!” – zabawa słowno – gestyczna; utrwalenie materiału.
PAŹDZIERNIK 2023
TYDZIEŃ I - 02 - 06
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
02.10 - „Dance” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
03.10 - „Up! Down!” – słuchanie piosenki połączone z odtwarzaniem sekwencji ruchowych.
04.10 - „Up! Down!” – kolorowanie strzałek; ćwiczenie orientacji przestrzennej.
05.10 - „Dance” – swobodne pląsy i improwizacje taneczne w kole.
06.10 - „Dookoła” – zabawa integrująca w kole z maskotkami postaci Baby Beetles; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
02.10 - „Tom’s ball” – historyjka animowana; prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa z elementem rzutu i celowania z wykorzystaniem piłek.
03.10 - „Hello yellow” – słuchanie piosenki; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „red”, „yellow’, „blue”.
04.10 - „Kolorowe piłki” – kolorowanie konturów piłek z uwzględnieniem kolejności wskazanej w historyjce.
05.10 - „Rainbow” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych z kolorami.
06.10 - „Hello yellow” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 09 -13
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
09.10 - „Jump! Clap!” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestycznym.
10.10 - „Jump! Clap!” – słuchanie piosenki; zabawa naśladowczo – ruchowa.
11.10 - „Znajdź różnice” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
12.10 - „Trenerzy i zawodnicy” – zabawa integrująca w kole.
13.10 - „Ścieżka z liści” – zabawa ruchowa z elementem skoku obunóż; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
09.10 - „Tom’s ball” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „blue”, „red”, „yellow”.
10.10 - „It’s a…” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „present”, „baloon”, „house”, „rainbow”, „ball”.
11.10 - "Hello yellow” – zadanie plastyczne z kontynuacją rytmu.
12.10 - „Where’s my red ball?” – gra dydaktyczna w kręgu rozwijająca orientację i percepcję wzrokowo – słuchową
13.10 - „Zabawa w kolory” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 16 -20
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
16.10 - „Hiding” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
17.10 - „Hiding” – słuchanie piosenki; zabawa orientacyjna na określony sygnał.
18.10 - „Skrzynia” – ćwiczenie graficzne, kolorowanie postaci.
19.10 - „Boo!” – gra typu memo z kartami obrazkowymi „car”, „ball” i postaci Baby Beetles.
20.10 - „Shshsh!” – zabawa integrująca w kole; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
16.10 - „Dog and the frog” – historyjka animowana; prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa ruchowo – naśladowcza.
17.10 - „In and out” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementami skoków rozwijająca orientację przestrzenną.
18.10 - „Dog is in. Dog is out” – zadanie plastyczne.
19.10 - „Where’s my … red ball?” – ćwiczenie percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej z wykorzystaniem kolorowych piłek.
20.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 23 -27
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
23.10 - „Here I am!” – obejrzenie filmu z wykorzystaniem kart obrazkowych postaci Baby Beetles.
24.10 - „Here I am!” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem mimiczno – gestycznym.
25.10 - „Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
26.10 - „Peepbo! ” – zabawa rozwijająca orientację na określony sygnał.
27.10 - „Peepbo!” – zabawa integrująca w kole; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
23.10 - „Thank you!” – prezentacja słownictwa i wymowy z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „ball”, „coin”.
24.10 - „Hello! Bye bye!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „baloon”, „ball”, „present”, „coin”, „house”, „yellow”, „red”, „blue”.
25.10 - „In and out” – ćwiczenie grafomotoryczne.
26.10 - „Coin” – gra dydaktyczna w kręgu rozwijająca orientację i percepcję wzrokowo – słuchową.
27.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ V - 30.10 -3.11
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
30.10 - „Here I am!” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
31.10 - „Here I am!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjno – porządkową.
02.11 - „Peepbo! ” – zabawa rozwijająca reakcję na określony sygnał.
03.11 - „Trzy pudełka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
30.10 - „Dog and the frog” – historyjka animowana połączona z zabawą ruchowo – naśladowczą.
31.10 - „In and out” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementami skoków rozwijająca orientację przestrzenną.
02.11 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach.
03.11 - „Hello! Bye bye!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „baloon”, „ball”, „present”, „coin”, „house”, „yellow”, „red”, „blue”.; utrwalenie materiału.
LISTOPAD 2023
TYDZIEŃ I - 6-10
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
06.11 - „Go! Stop!” – obejrzenie filmu; zabawa orientacyjna na określony sygnał.
07.11 - „Go! Stop!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
08.11 - „Zielone i czerwone” – kolorowanie według wzoru.
09.11 - „Go! Stop!” – zabawa naśladowcza z kartami obrazkowymi postaci Baby Beetles.
10.11 - „Korek uliczny” – zabawa ruchowa z kartami obrazkowymi „go”, „stop”; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
06.11 - „The train” – historyjka animowana połączona z zabawą słowno – gestyczną.
07.11 - „Come with me” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa ruchowo – naśladowcza.
08.11 - „What’s that?” – zadanie plastyczne.
09.11 - „Come with me” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową.
10.11 - „The train” – ćwiczenie grafomotoryczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 13 -17
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
13.11 - „Dance!” – obejrzenie filmu połączone z elementami ruchu tanecznego.
14.11 - „Dance!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
15.11 - „Dance” – kolorowanie wybranej postaci Baby Beetles.
16.11 - „Tancerze” – zabawa rozwijająca ekspresję ruchową.
17.11 - „Naśladuj mnie” – odtwarzanie sekwencji ruchowych; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
13.11 - „Dance!” – obejrzenie filmu połączone z elementami ruchu tanecznego.
14.11 - „Dance!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
15.11 - „Dance” – kolorowanie wybranej postaci.
16.11 - „Tancerze” – zabawa rozwijająca ekspresję ruchową.
17.11 - „Naśladuj mnie” – odtwarzanie sekwencji ruchowych; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 20-24
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
20.11 - „My teddy bear” – obejrzenie filmu z historyjką; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń i spostrzeżeń dzieci.
21.11 - „My teddy bear” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
22.11 - „Misiowa opaska” – zabawa plastyczna.
23.11 - „Misiowa zabawa” – gra typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
24.11 - „Hodujemy misie – żelki” – polisensoryczna zabawa badawcza; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
20.11 - „My teddy bear” – obejrzenie filmu z historyjką; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń i spostrzeżeń dzieci.
21.11 - „My teddy bear” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
22.11 - „Misiowa opaska” – zabawa plastyczna.
23.11 - „Misiowa zabawa” – gra typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
24.11 - „Hodujemy misie – żelki” – polisensoryczna zabawa badawcza; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 27.11 -01.12
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
27.11 - „Yes! No!” – obejrzenie filmu z historyjką połączone z naśladownictwem gestycznym.
28.11 - „Yes! No!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjną na określony sygnał.
29.11 - „Zaprowadź przyjaciół do domu Ring Ringa” – ćwiczenie grafomotoryczne.
30.11 - „Hello!” – zabawa integrująca w kole z kartą obrazkową „phone”.
01.12 - „Do domu Ring Ringa” – zabawa ruchowo – naśladowcza z maskotką postaci; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
27.11 - „Well done!” – prezentacja słownictwa i wymowy połączona z zabawą ruchowo – naśladowczą „jump”, „clap”, „nod”.
28.11 - „I can see the…” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „train”, „present”, „balloon”, „frog”, „coin”.
29.11 - „Party” – ćwiczenie grafomotoryczne.
30.11 - „In and out” – zabawa muzyczno – ruchowa rozwijająca orientację przestrzenną.
01.12 - „Jump! Jump!” – zabawa ruchowa z elementem skoku obunóż; utrwalenie materiału.
GRUDZIEŃ 2023
TYDZIEŃ I - 04-08
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
04.12 - „Happy!” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
05.12 - „I am happy with you!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą mimiczno – gestyczną w parach.
06.12 - „I am happy with you!” – kolorowanie postaci Baby Beetles według wzoru.
07.12 - „Happy!” – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną z maskotkami postaci Baby Beetles.
08.12 - „Pudło z zabawkami” – zabawa skojarzeniowa z kartami obrazkowymi „car”, „ball”, „phone”; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
04.12 - „Happy Birthday” – obejrzenie animacji połączone z zabawą dramową.
05.12 - „Hello, yellow!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjną na określony sygnał.
06.12 - „What’s that?” – ćwiczenie grafomotoryczne.
07.12 - „Keri” – gra typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
08.12 - „In and out” – zabawa muzyczno – ruchowa z elementami orientacji przestrzennej.
TYDZIEŃ II - 11-15
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
11.12 - „I’m sad” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
12.12 - „I’m sad” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kręgu.
13.12 - „Wesołe i smutne” – kolorowanie dwóch minek.
14.12 - „Kosz szczęścia” – zabawa integrująca z kartami obrazkowymi „happy”, „sad” i postaci Baby Beetles
15.12 - „Happy!” – zabawa muzyczno – taneczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
11.12 -„I have a hat” – obejrzenie animacji połączone z rozmową kierowaną dotyczacą treści historyjki.
12.12 - „The sun is hot!” – słuchanie piosenki połączone z grą dydaktyczną z wykorzystaniem kart obrazkowych.
13.12 - „Find and circle” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, dostrzeganie różnic i podobieństw.
14.12 - „True or false” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych.
15.12 - „Kapelusze i czapki” – ćwiczenie grafomotoryczne.
TYDZIEŃ III - 18-22
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
18.12 - „I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
19.12 - „Christmas is here” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
20.12 - „Merry Christmas” – wykonanie kartki świątecznej.
21.12 - „Święta tuż – tuż” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
22.12 - „Merry Christmas” – kolorowanka tematyczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
18.12 - „I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
19.12 - „Christmas is here” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
20.12 - „Merry Christmas” – wykonanie kartki świątecznej.
21.12 - „Święta tuż – tuż” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
22.12 - „Merry Christmas” – kolorowanka tematyczna; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 27-29
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
27.12 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
28.12 - „Kolorowe serduszka” – zabawa plastyczna.
29.12 - „Kogo brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości z kartami obrazkowymi; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
27.12 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
28.12 - „Kolorowe serduszka” – zabawa plastyczna.
29.12 - „Kogo brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości z kartami obrazkowymi; utrwalenie materiału.
STYCZEŃ 2024
TYDZIEŃ I - 02-05.01
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
02.01 - „I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
03.01 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z zabawą naśladowczą.
04.01 - „Kolorowe serduszka” – ćwiczenie percepcji wzrokowej, kolorowanie konturów serduszek.
05.01 - „Kogo brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości z kartami obrazkowymi postaci Baby Beetles; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
02.01 - „The sunhat” – obejrzenie animacji połączone z zabawą dramową dotyczacą treści historyjki
03.01 - „Come with me!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą naśladowczą z wykorzystaniem kart obrazkowych.
04.01 - „Thank you!” – gra dydaktyczna typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
05.01 - „Mój kapelusz” – zadanie plastyczne.
TYDZIEŃ II - 08-12.01
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
08.01 - „Come and play” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
09.01 - „Come and play” – słuchanie piosenki; zabawa rytmiczna z wykorzystaniem kart postaci Baby Beetles.
10.01 - „Zabawy żuczków” – ćwiczenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości wzrokowej; kolorowanka.
11.01 - „Hello, hello” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „car”, „ball”, „phone”.
12.01 - „Come and play” – zabawa muzyczno – ruchowa; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
08.01 - „Apples” – obejrzenie animacji połączone z zabawą gestyczno – mimiczną dotyczącą treści historyjki.
09.01 - „I like apples” – słuchanie piosenki połączone z zabawą słowną z wykorzystaniem karty obrazkowej „apple”.
10.01 - „What’s that?” – ćwiczenie grafomotoryczne
11.01 - „Musical Chairs” – tradycyjna zabawa orientacyjna z wykorzystaniem piosenki.
12.01 - „Squirrel” – gra dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych i wykonanie maski; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ III - 15 -19.01
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
15.01 - „Cry” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
16.01 - „Cry” – słuchanie piosenki; zabawa naśladowcza w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych „up”, „down”.
17.01 - „Up! Down” – rozwijanie orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie; kolorowanka.
18.01 - „Happy! Sad” – zabawy muzyczno – ruchowe; powtórzenie dotychczasowych gestów i zwrotów.
19.01 - „Happy! Sad” – gra dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „happy”, „sad”; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
15.01 - „Fly” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa słowno – naśladowcza.
16.01 - „Where’s the fly?” – gra dydaktyczna w kręgu z wykorzystaniem kart obrazkowych „red”, „yellow”, blue”, „apple”, squirrel”, „dog”, „cat”, „frog”.
17.01 - „Shoo! Shooo! Shoo!” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
18.01 - „I like apples” – ilustracja ruchowa piosenki.
19.01 - „Don’t sit on me!” – zadanie plastyczne połączone ze śpiewem piosenki; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 22 -26.01
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
22.01 - „I love Grandma’s house” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
23.01 - „Grandma’s house” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa z wykorzystaniem kart obrazkowych „Grandma”, „Grandpa”.
24.01 - „Rodzina” – kolorowanka; zabawa słowna utrwalająca słowa i zwroty z piosenki.
25.01 - „Rodzina” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych „Mummy”, „Daddy”, „Grandma”, „Grandpa”.
26.01 - „I love…” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
22.01 - „I can count to five” – obejrzenie animacji połączone z prezentacją słownictwa i wymowy.
23.01 - „Numbers” – ćwiczenia w przeliczaniu i określaniu liczby elementów.
24.01 - „Five cakes” – słuchanie piosenki połączone z zabawą matematyczną.
25.01 - „1, 2, 3…” – zabawa ruchowo – naśladowcza z utrwaleniem czasowników „jump”, „clap”, „nod”, „listen”, „look”.
26.01 - „Five cakes” – zadanie plastyczne i ilustracja ruchowa piosenki; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ V - 29.01-02.02
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
29.01 - „Hello, I love you!” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
30.01 - „Ring Ring’s Song” – słuchanie piosenki; zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „Mummy”, „Daddy”.
31.01 - „Mummy and Daddy” – kolorowanka; zabawa muzyczna rozwijająca orientację na sygnał słowny.
01.02 - „Rodzina” – ćwiczenie percepcji wzrokowej z wykorzystaniem kart obrazkowych „Mummy”, „Daddy”, „Ring Ring”.
02.02 - „Ring Ring’s Song” – zabawa muzyczno – naśladowcza z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
29.01 - „Eggs please!” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa słowno – naśladowcza.
30.01 - „I can count to five” – gra dydaktyczna w kręgu z wykorzystaniem kart obrazkowych postaci.
31.01 - „Numbers” – ćwiczenie grafomotoryczne.
01.02 - „Eggs please!” – zabawa zręcznościowa w parach.
02.02 - „I can count to five” – ilustaracja ruchowa połączona ze śpiewem piosenki; utrwalenie materiału.
LUTY 2024
TYDZIEŃ I - 05-09.02
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
05.02 - „1, 2, 3” – obejrzenie filmu animowanego; rozmowa kierowana z odwołaniem się do spostrzeżeń dzieci.
06.02 - „1, 2, 3” – słuchanie piosenki; ćwiczenie percepcji słuchowo – wzrokowej z wykorzystaniem kart obrazkowych z cyframi i zestawów przedmiotów.
07.02 - „Moje karty z cyframi” – zabawa plastyczna utrwalająca słowa z piosenki.
08.02 - „Razem liczymy” – ćwiczenia w szacowaniu i przeliczaniu elementów z wykorzystaniem kart obrazkowych
z cyframi.
09.02 - „W naszej sali” – ćwiczenia we wskazywaniu, nazywaniu i przeliczaniu przedmiotów; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
05.02 - „It is raining” – obejrzenie animacji; zabawa ruchowo – naśladowcza „Tom and tortoise”.
06.02 - „What’s that?” – gra gestyczno – słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych.
07.02 - „Slowly, slowly!” – ćwiczenie grafomotoryczne.
08.02 - „Tom and Keri” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową.
09.02 - „Numbers” – zadanie plastyczne połączone z zabawą słowną; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 12-16.02
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
12.02 - „Swim” – obejrzenie filmu animowanego; zabawa ruchowo – naśladowcza.
13.02 - „Wiggle, wiggle” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
14.02 - „Fish” – zabawa plastyczna rozwijająca sprawność manualną.
15.02 - „Pływam jak ryba” – zabawa ruchowo – naśladowcza w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych.
16.02 - „Splish Splash” – zabawa gestyczno – werbalna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
12.02 - „It is raining” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych.
13.02 - „In and out” – słuchanie piosenki połączone z ilustracją ruchową tekstu.
14.02 - „What’s that?” – ćwiczenie grafomotoryczne.
15.02 - „1, 2, 3, jump!” – drużynowa zabawa ruchowo – naśladowcza.
16.02 - „Ślady” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 19-23.02
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
19.02 - „Yellow sun” – obejrzenie filmu; ćwiczenie percepcji wzrokowej z wykorzystaniem karty obrazkowej „sun”
20.02 - „Sun” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
21.02 - „Yellow sun” – zabawa plastyczna rozwijająca sprawność manualną.
22.02 - „Znajdź żółte słońce” – zabawa werbalna z wykorzystaniem kart obrazkowych „sun”, „yellow”.
23.02 - „Kolorowe karty” – gra słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „fish”, „phone”, „mummy”, „daddy”, „grandma”, „car”, „ball”, „sun”, „yellow”; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
19.02 - „I can count to five” – słuchanie i śpiewanie piosenki „Five cakes” z wykorzystaniem kart obrazkowych.
20.02 - „Follow me!” – zabawa ruchowo – naśladowcza kształcąca reakcje na polecenia słowne.
21.02 - „One squirrel, two cakes, three hats…” – ćwiczenie grafomotoryczne z elementami przeliczania.
22.02 - „1, 2, 3, 4, 5” – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną z wykorzystaniem kart obrazkowych.
23.02 - „Hat” – zadanie plastyczne.
TYDZIEŃ IV - 26.02 -01.03
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
26.02 - „Bird” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowa z elementem dźwiękonaśladownictwa.
27.02 - „Little bird, sing!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
28.02 - „Trzepoczący skrzydłami ptak” – zabawa plastyczna rozwijająca sprawność manualną.
29.02 - „Śpiew ptaków” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych „sun”, „bird” i postaci Baby Beetles.
01.03 - „Little bird, sing!” – zabawa orientacyjna na określony sygnał; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
26.02 - „Tom’s kite” – obejrzenie animacji; zabawa bieżna – slalom z wykorzystaniem piosenki „Zigzag”.
27.02 - „Pięć gestów” – zabawa gestyczno – słowna połączona z prezentacją słownictwa.
28.02 - „Zigzag” – ćwiczenie grafomotoryczne.
29.02 - „Blow, wind, blow!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową.
01.03 - „Mobil w kształcie latawca” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
MARZEC 2024
TYDZIEŃ I - 04-08.03
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
04.03 - „Buzz! Bee!” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowa z elementem dźwiękonaśladownictwa.
05.03 - „Buzz! Bee!” – słuchanie piosenki; zabawa kształcąca reakcję na określony sygnał.
06.03 - „Pszczoły do ula” – ćwiczenie grafomotoryczne.
07.03 - „Pszczółki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „bee”, „flower”, „tree”, „sun”, „bird”, „garden” i postaci Baby Beetles.
08.03 - „Buzz! Bee!” – zabawa orientacyjno – porządkowa; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
04.03 - „My kite can fly” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa słowno – ruchowa.
05.03 - „Zigzag” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową.
06.03 - „Tom’s kite” – ćwiczenie grafomotoryczne.
07.03 - „Blow, wind, blow!” – zabawa kształtująca prawidłowy tor oddechowy.
08.03 - „Tom’s kite” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 11-15.03
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
11.03 - „Garden” – obejrzenie filmu; ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej.
12.03 - „Garden” – słuchanie piosenki połączone z ilustracją ruchową treści tekstu.
13.03 - „Flowers in the garden” – ćwiczenie grafomotoryczne.
14.03 - „Mim w ogrodzie” – zabawa gestyczno – dźwiękonaśladowcza z wykorzystaniem kart obrazkowych „jump”, „clap”, „buzz”, „run”, „walk”, „sing”, „play”, „swim”, „listen”, „see”.
15.03 - „The English Garden” – wspólny projekt graficzny; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
11.03 - „Toy box” – obejrzenie animacji; zabawa słowno – ruchowa.
12.03 - „Toy box” – słuchanie piosenki połączone z zabawą z elementem celowania i rzutu.
13.03 - „Toy box” – ćwiczenia klasyfikacyjne.
14.03 - „Put the toys in the toy box” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „train”, „kite”, „book”, „soldier”, „drum”, „dolly”, „teddy”, „ball”.
15.03 - „Teddy bear” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 18-22.03
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
18.03 - „Rain” – obejrzenie filmu; zabawa gestyczno – słowna.
19.03 - „Deszcz i kwiaty” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – naśladowcza.
20.03 - „I can see the rain!” – malowanie deszczu palcami.
21.03 - „Rośliny i zwierzęta” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „rain”, „sun”.
22.03 - „The English Garden” – kontynuacja projektu graficznego; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
18.03 - „Toy box” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa słowno – ruchowa.
19.03 - „Zamienione karty” – gra dydaktyczna rozwijająca spostrzegawczość wzrokową.
20.03 - „We know just what to do!” – ćwiczenia w przeliczaniu elementów.
21.03 - „Toy soldiers” – ilustracja ruchowa tekstu piosenki.
22.03 - „Toy box” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 25-29.03
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2023/2024r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” i „Krasnale”
25.03 - „Rabbit” – obejrzenie filmu; zabawa słowno – ruchowa „Hop! Stop!”.
26.03 - „Rabbit” – słuchanie piosenki; zabawa orientacyjna na określony sygnał z kartą obrazkową „rabbit”.
27.03 - „Rabbit” – zadanie plastyczne.
28.03 - „1, 2, 3…” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „jump”, „clap”, „run”, „walk”, „hop”, „stop”, „dance”, „play”, „cry”, „tickle”.
29.03 - „The English Garden” – projekt graficzny; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2023/2024r.
Grupa: „Biedronki” i „Motylki”
25.03 - „Rabbit” – obejrzenie filmu; zabawa słowno – ruchowa „Hop! Stop!”.
26.03 - „Rabbit” – słuchanie piosenki; zabawa orientacyjna na określony sygnał z kartą obrazkową „rabbit”.
27.03 - „Rabbit” – zadanie plastyczne.
28.03 - „1, 2, 3…” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „jump”, „clap”, „run”, „walk”, „hop”, „stop”, „dance”, „play”, „cry”, „tickle”.
29.03 - „The English Garden” – projekt graficzny; utrwalenie materiału.
KWIECIEŃ 2024
TYDZIEŃ I -
TYDZIEŃ II -
TYDZIEŃ III -
TYDZIEŃ IV -
MAJ 2024
TYDZIEŃ I -
TYDZIEŃ II -
TYDZIEŃ III -
TYDZIEŃ IV -
TYDZIEŃ V -
CZERWIEC 2024
TYDZIEŃ I -
TYDZIEŃ II -
TYDIEŃ III -
TYDZIEŃ IV -
40-203 Katowice
Al. Roździeńskiego 88