Program Powszechnej Dwujęzyczności
"Dwujęzyczne Dzieci" - "Baby Beetles", „Tom & Keri – poziom A”
autorstwa Claire Selby,
Wydawnictwo Yellow House English
WRZESIEŃ 2024
TYDZIEŃ I - 02-06
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
02.09 -„Let’splay!” – obejrzenie filmu; wprowadzenie postaci Baby Beetles.
03.09 -
04.09 - „Let’splay!” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowo – naśladowcza w parach.
05.09 - „Let’splay!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
06.09 -„Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
02.09 - „Tom and Keri” – słuchanie piosenki; wprowadzenie postaci Tom’a i Keri.
03.09 -
04.09 - „Let’splay!” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowo – naśladowcza w parach.
05.09 - „Let’splay!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
06.09 -„Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
TYDZIEŃ II - 09-13
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
09.09 - „My car” – obejrzenie filmu i omówienie historyjki.
10.09 - „My car” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa z obręczami.
11.09 - „Car” – malowanie farbami konturu samochodu.
12.09 - „Jazda samochodem” – zabawa ruchowo – naśladowcza z kartą obrazkową „car”.
13.09 - „Nasza droga” – zabawa integrująca grupę, kolorowanie szablonów kierownic; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
09.09 - „Tom and Keri” – historyjka animowana z wykorzystaniem kart obrazkowych.
10.09 - „Yellow house” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
11.09 - „Hello, yellow house!” – zabawa dydaktyczna z kartami obrazkowymi.
12.09 - „Hello, yellow house!” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
13.09 - „Yellow house” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 16-20
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
16.09 - „Ball” – obejrzenie filmu; ćwiczenie ruchowe z piłką.
17.09 - „Ball” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementem skoku z wykorzystaniem karty obrazkowej „ball”.
18.09 - „Jednakowe piłki” – ćwiczenie graficzne.
19.09 - „Toczenie piłki” – zabawa integrująca w kole.
20.09 - „Odbijamy piłkę” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
16.09 - „Happy Birthday” – historyjka animowana; zabawa słoeno – gestyczna.
17.09 - „Come with me” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
18.09 - „Presents” – ćwiczenie grafomotoryczne.
19.09 - „Come with me” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych.
20.09 - „Happy Birthday” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 23-27
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
23.09 - „Zoom’s song” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem ruchowym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.
24.09 - „Zoom’s song” – słuchanie piosenki połączone z zabawą paluszkową.
25.09 - „Śladami Zoom’a” – ćwiczenie grafomotoryczne z elementami następstwa zdarzeń.
26.09 - „Zoom’s song” – zabawa integrująca w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych „sun”, „bird” i postaci Baby Beetles.
27.09 - „Poruszamy się jak…” – rozwijanie ekspresji ruchowej; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
23.09 - „Tom’s Birthday” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „baloon”, „present” i postaci.
24.09 - „Happy Birthday” – słuchanie piosenki; zabawa rytmiczno – naśladowcza w kole.
25.09 - „Yellow house” – zadanie plastyczne.
26.09 - „Present” – zabawa w kręgu rozwijająca orientację i szybkość reakcji na określony sygnał.
27.09 - „Hello! Goodbye!” – zabawa słowno – gestyczna; utrwalenie materiału.
PAŹDZIERNIK 2024
TYDZIEŃ I - 30.09 - 04.10
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
30.09 - „Dance” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
01.10 - „Up! Down!” – słuchanie piosenki połączone z odtwarzaniem sekwencji ruchowych.
02.10 - „Up! Down!” – kolorowanie strzałek; ćwiczenie orientacji przestrzennej.
03.10 - „Dance” – swobodne pląsy i improwizacje taneczne w kole.
04.10 - „Dookoła” – zabawa integrująca w kole z maskotkami postaci Baby Beetles; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
30.09 - „Tom’s ball” – historyjka animowana; prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa z elementem rzutu i celowania z wykorzystaniem piłek.
01.10 - „Hello yellow” – słuchanie piosenki; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „red”, „yellow’, „blue”.
02.10 - „Kolorowe piłki” – kolorowanie konturów piłek z uwzględnieniem kolejności wskazanej w historyjce.
03.10 - „Rainbow” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych z kolorami.
04.10 - „Hello yellow” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 07 -11
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
07.10 - „Jump! Clap!” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestycznym.
08.10 - „Jump! Clap!” – słuchanie piosenki; zabawa naśladowczo – ruchowa.
09.10 - „Znajdź różnice” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
10.10 - „Trenerzy i zawodnicy” – zabawa integrująca w kole.
11.10 - „Ścieżka z liści” – zabawa ruchowa z elementem skoku obunóż; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
07.10 - „Tom’s ball” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „blue”, „red”, „yellow”.
08.10 - „It’s a…” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „present”, „baloon”, „house”, „rainbow”, „ball”.
09.10 - "Hello yellow” – zadanie plastyczne z kontynuacją rytmu.
10.10 - „Where’s my red ball?” – gra dydaktyczna w kręgu rozwijająca orientację i percepcję wzrokowo – słuchową
11.10 - „Zabawa w kolory” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 14 -18
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
14.10 - „Hiding” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
15.10 - „Hiding” – słuchanie piosenki; zabawa orientacyjna na określony sygnał.
16.10 - „Skrzynia” – ćwiczenie graficzne, kolorowanie postaci.
17.10 - „Boo!” – gra typu memo z kartami obrazkowymi „car”, „ball” i postaci Baby Beetles.
18.10 - „Shshsh!” – zabawa integrująca w kole; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
14.10 - „Dog and the frog” – historyjka animowana; prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa ruchowo – naśladowcza.
15.10 - „In and out” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementami skoków rozwijająca orientację przestrzenną.
16.10 - „Dog is in. Dog is out” – zadanie plastyczne.
17.10 - „Where’s my … red ball?” – ćwiczenie percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej z wykorzystaniem kolorowych piłek.
18.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 21 -25
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
21.10 - „Here I am!” – obejrzenie filmu z wykorzystaniem kart obrazkowych postaci Baby Beetles.
22.10 - „Here I am!” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem mimiczno – gestycznym.
23.10 - „Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
24.10 - „Peepbo! ” – zabawa rozwijająca orientację na określony sygnał.
25.10 - „Peepbo!” – zabawa integrująca w kole; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
21.10 - „Thank you!” – prezentacja słownictwa i wymowy z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „ball”, „coin”.
22.10 - „Hello! Bye bye!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „baloon”, „ball”, „present”, „coin”, „house”, „yellow”, „red”, „blue”.
23.10 - „In and out” – ćwiczenie grafomotoryczne.
24.10 - „Coin” – gra dydaktyczna w kręgu rozwijająca orientację i percepcję wzrokowo – słuchową.
25.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ V - 28.10 -31.10
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki"i „Krasnale”
28.10 - „Here I am!” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
29.10 - „Here I am!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjno – porządkową.
30.10 - „Peepbo! ” – zabawa rozwijająca reakcję na określony sygnał.
31.10 - „Trzy pudełka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
28.10 - „Dog and the frog” – historyjka animowana połączona z zabawą ruchowo – naśladowczą.
29.10 - „In and out” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementami skoków rozwijająca orientację przestrzenną.
30.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach.
31.10 - „Hello! Bye bye!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „baloon”, „ball”, „present”, „coin”, „house”, „yellow”, „red”, „blue”.; utrwalenie materiału.
40-203 Katowice
Al. Roździeńskiego 88