Program Powszechnej Dwujęzyczności
"Dwujęzyczne Dzieci" - "Baby Beetles"
autorstwa Claire Selby,
Wydawnictwo Yellow House English
WRZESIEŃ 2022
TYDZIEŃ I - 01-09
01.09 - "Let's play!" - obejrzenie filmu, wprowadzenie postaci Baby Beetles
02.09 - "Let's play!" - słuchanie piosenki połączone z nasladownictwem gestycznym
05.09 - "Let's play!" - obejrzenie filmu ; zabawa ruchowo-nasladowcza w parach
06.09 - "Let's play!" - słuchanie piosenki, zabawa muzyczno-ruchowa
07.09 - "Baby Beetles" - ćwiczenie percepcji wzrokowej
08.09 - "Let's Play!" - zabawa integrująca w kole
09.09 - "Hustawka"- kolorowanka; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ II - 12-16
12.09 - "My car" - obejrzenie filmu i omówienie historyjki
13.09 - "My car" - słuchanie piosenki; zabawa muzyczno - ruchowa z obręczami
14.09 -"Car" - malowanie farbami konturu samochodu
15.09 - "Jazda samochodem" - zabawa ruchowo-nasladowcza z kartą obrazkową "car"
TYDZIEŃ III - 19-23
19.09 - "Ball" - obejrzenie filmu; ćwiczenia ruchowe z piłką
20.09 - "Ball" - słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementem skoku z wykorzystaniem karty obrazkowej "ball"
21.09 - "Jednakowe piłki" - ćwiczenia graficzne
22.09 - "Toczenie piłki" - zabawa integrująca w kole
23.09 - "Odbijamy piłkę" - zabawa plastyczna; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ IV - 26-30
26.09 - "Zoom's song"- obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem ruchowym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa
27.09 -"Zoom's song" - słuchanie piosenki połaczone z zabawą paluszkową
28.09 - "Śladami Zoom'a" - ćwiczenia grafomotoryczne z elementami następstwa zdarzeń
29.09 - "Zoom's song" - zabawa integrująca w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych "sun", "bird" i postaci Baby Beetles
30.09 - "Poruszamy sie jak..." - rozwijanie ekspresji ruchowej; utrwalenie materiału
PAŹDZIERNIK 2022
TYDZIEŃ I - 03-07
03.10 - "Dance" - obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doswiadczeń dzieci
04.10 - "Up! Down!" - słuchanie piosenki połączone z odtwarzaniem sekwencji ruchowych
05.10 - "Up! Down!" - kolorowanie strzałek; ćwiczenie orientacji przestrzennej
06.10 - "Dance" - swobodne pląsy i improwizacje taneczne w kole
07.10 -"Dookoła" - zabawa integrująca w kole z maskotkami postaci Baby Beetles; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ II - 10-14
10.10 -"Jamp! Clap!" - obejrzenie filmu polączone z nasladownictwem gestycznym
11.10 - "Jump! Clap!" - słuchanie piosenki; zabawa naśladowczo - ruchowa
12.10 - "Znajdź różnice" - ćwiczenia percepcji wzrokowej
13.10 - "Trenerzy i zawodnicy"- zabawa integrująca w kole
14.10 - "Ścieżka z liści" - zabawa ruchowa z elementami skoku obunóż; utrwalenie wiadomości
TYDZIEŃ III - 17-21
17.10 - "Hiding" - obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno-werbalnym
18.10 - "Hiding" - słuchanie piosenki; zabawa orientacyjna na okreslony sygnał
19.10 - "Skrzynia" - ćwiczenia graficzne, kolorowanie postaci
20.10 - "Boo!" - gra typu memo z kartami obrazkowymi "car", "ball" i postaci Baby Beetles
21.10 - "Shshsh!" - zabawa integrująca w kole; utrwalenie materialu
TYDZIEŃ IV - 24-29
24.10 -"Dance!" - obejrzenie filmu połączone z elementami ruchu tanecznego
25.10 - "Dance!" - słuchanie piosenki połączone z zabawa ruchowo-nasladowczą
26.10 - "Dance!" - kolorowanie wybranej postaci Baby Beetles
27.10 - "Tancerze" - zabawa rozwijająca ekspresję ruchową
28.10 - "Nasladuj mnie" - odtwarzanie sekwencji ruchowych; utrwalenie materiału
LISTOPAD 2022
TYDZIEŃ I - 31.10-04.11
31.10 - "Here I am!" - obejrzenie filmu z wykorzystaniem kart obrazkowych postaci Baby Beetles
02.11 - "Here I am!" - słuchanie piosenki połączone z nasladownictwem mimiczno-gestycznym
03.11 -"Baby Beetles" - ćwiczenia percepcji wzrokowej
04.11 - "Peepbo!" - zabawa integrująca w kole; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ II - 07-11
07.11 - "Here I am!" - obejrzenie filmu połączone z nasladownictwem gestyczno-werbalnym
08.11 - "Here I am!" - słuchanie piosenki połączone z zabawa orientacyjno-porządkową
09.11 - "Here I am!" - zabawa plastyczna ze zdjeciami dzieci
10.11 - "Trzy pudełka" - ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ III - 14-18
14.11 - "Go! Stop!" - obejrzenie filmu; zabawa orientacyjna na określony sygnał
15.11 - "Go! Stop!" - słuchanie piosenki; zabawa muzyczno-ruchowa w kole
16.11 - "Zielone i czerwone" - kolorowanie według wzoru
17.11 - "Go! Stop!" - zabawa nasladowcza z kartami obrazkowymi postaci Baby Beetles
18.11 - "Korek uliczny" - zabawa ruchowa z kartami obrazkowymi "go", "stop"; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ IV - 21-25
21.11 - "My teddy bear" - obejrzenie filmu z historyjką
22.11 - "My teddy bear" - słuchaanie piosenki połączone z nasladownictwem gestycznym
23.11 - "Misiowa opaska" - zabawa plastyczna
24.11 - "Misiowa zabawa" - gra typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych
TYDZIEŃ V - 28.11-02.12
28.11 - "Yes! No!" - obejrzenie filmu z historyjką połączone z nasladownictwem gestycznym
29.11 - "Yes! No!" - słuchaanie piosenki połączone z zabawą orientacyjną na okreslony sygnał
30.11 - "Zaprowadź przyjaciół do domu Ring Ringa" - ćwiczenia grafomotoryczne
01.12 - "Hello!" - zabawa integrująca w kole z kartą obrazkową "phone"
02.12 - "Do domu Ring Ringa" - zabawa ruchowo-nasladowcza z maskotką postaci; utrwalenie materiału
GRUDZIEŃ 2022
TYDZIEŃ I - 05-09
05.12 - "Happy!" = obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem sie do własnych doświadczeń dzieci
06.12 - "I am happy with you!" - słuchanie piosenki połączone z zabawą mimiczno-gestyczną w parach
07.12 - "I am happy with you!" - kolorowanie postaci Baby Beetles według wzoru
08.12 - "Happy!" - zabawa rozwijająca orientację przestrzenną z kartami obrazkowymi postaci Baby Beetles
09.12 - "Pudło z zabawkami" - zabawa skojarzeniowa z kartami obrazkowymi "car", "bal", "phone"; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ II - 12-16
12.12 - "I'm sad" - obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem sie do własnych doświadczeń dzieci
13.12 - "I'm sad" - słuchanie piosenki; zabawa muzyczno-ruchowa w krgu
14.12 - "Wesołe i smutne" - kolorowanie dwóch minek
15.12 - "Kosz szczęścia" - zabawa integrująca z kartami obrazkowymi "happy", "sad" i postaci Baby beetles
16.12 - "Happy!" - zabawa muzyczno-taneczna; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ III - 19-23
19.12 - "I love you" - bejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci
20.12 - "Christmas is here" - słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym
21.12 - "Merry Christmas" - wykonanie kartki światecznej
22.12 - "Święta tuż - tuż" - zabawa ruchowo-nasladowcza
23.12 - "Merry Christmas"- kolorowanka tematyczna; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ IV - 27-30
27.12 - "I love you" - obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestycznym
28.12 - "I love you" - słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo-nasladowczą
29.12 - "Kolorowe serduszka" - praca plastyczna
tles; utrwalenie materiału
STYCZEŃ 2023
TYDZIEŃ I - 02-05
02.01- "Come and play" - obejrzenie filmu połączone z naśladowaniem gestyczno-werbalnym
03.01- "Come and play" - słuchanie piosenki - zabawa rytmiczna z wykorzystaniem kart postaci Baby Beetles.
04.01- "Zabawy żuczków" - ćwiczenia koncentracji uwagi i spostrzegawczości wzrokowej (kolorowanka)
05.01 - "Hello, hello" - zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych "car", "ball", "phone", - utrwalenie materiału
TYDZIEŃ II - 09-13
09.01 - "Cry" - obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci
10.01 - "Cry" - słchanie piosenki; zabawa nasladowcza w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych "up", "down"
11.01 - "Up! Down!" - rozwijanie orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie; kolorowanka
12.01 - "Happy! Sad!" - zabawa muzyczno-ruchowa; powtórzenie dotychczasowych gestów i zwrotów
13.12 - "Happy! Sad" - gra dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych "happy", "sad"; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ III - 16-20
16.01 - "Hello, I love you!" - obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci
17.01 - "Ring Ring's Song" - słuchanie piosenki; zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych "Mummy", "Daddy"
18.01 - "Mummy and Daddy" - kolorowanka; zabawa muzyczna rozwijająca orientację na sygnał słowny
19.01 - "Rodzina" - ćwiczenia percepcji wzrokowej z wykorzystaniem kart obrazkowych "Mummy", "Daddy"
20.01 - "Ring Ring's Song" - zabawa muzyczno-naśladowcza z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ IV - 23-27
23.01 - "I love Grandma's house"- obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświdczeń dzieci
24.01 - "Grandma's house" - słuchanie piosenki; zabawa muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem kart obrazkowych
25.01 - "Rodzina" - kolorowanka; zabawa słowna utrwalająca słowa i zwroty z piosenki
26.01 - "Rodzina" - ćwiczenia percepcji wzrokowo-słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych "Mummy", "Daddy", "Graandma", "Grandpa"
27.01 - "I love.." - zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału
TYDZIEŃ V - 30.01-3.02
30.01 - „1, 2, 3” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do spostrzeżeń dzieci.
31.01 - „1, 2, 3” – słuchanie piosenki; ćwiczenie percepcji słuchowo – wzrokowej z wykorzystaniem kart obrazkowych z cyframi i zestawów przedmiotów.
01.02 - „Moje karty z cyframi” – zabawa plastyczna utrwalająca słowa z piosenki.
02.02 - „Razem liczymy” – ćwiczenia w szacowaniu i przeliczaniu obiektów z wykorzystaniem kart obrazkowych z cyframi.
03.02 - „W naszej sali” – ćwiczenia we wskazywaniu, nazywaniu i przeliczaniu przedmiotów; utrwalenie materiału.
LUTY 2023
TYDZIEŃ I - 06 - 10.02
06.02 - „Swim” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowo – naśladowcza.
07.02 - „Wiggle, wiggle” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
08.02 - „Ryba” – zabawa plastyczna rozwijająca sprawność manualną.
09.02 - „Pływam jak ryba” – zabawa ruchowo – naśladowcza w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych.
10.02 - „Splish Splash” – zabawa gestyczno – werbalna; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 13 - 17.02
13.02 - „Yellow sun” – obejrzenie filmu; ćwiczenie percepcji wzrokowej z wykorzystaniem karty obrazkowej „sun”.
14.02 - „Sun” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
15.02 - „Żółte słońce” – zabawa plastyczna rozwijająca sprawność manualną.
16.02 - „Znajdź żółte słońce” – zabawa werbalna z wykorzystaniem kart obrazkowych „sun”, „yellow”.
17.02 - „Kolorowe karty” – gra słowna z kartami obrazkowymi „fish”, „phone”, „mummy”, „daddy”, „grandma”, „car”, „ball”, „sun”, „yellow”; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 20 - 24.02
20.02 - „Bird” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowa z elementem dźwiękonaśladownictwa
21.02 - „Little bird, sing!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
22.02 - „Trzepoczący skrzydłami ptak” – zabawa plastyczna rozwijająca sprawność manualną.
23.02 - „Śpiew ptaków” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych „sun”, „bird” i postaci Baby Beetles.
24.02 - Little bird, sing!” – zabawa orientacyjna na określony sygnał; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 27.02 - 3.03
27.02 -„Buzz! Bee!” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowa z elementem dźwiękonaśladownictwa
28.02 - „Buzz! Bee!” – słuchanie piosenki; zabawa kształcąca reakcję na określony sygnał.
1.03 - „Pszczoły do ula” – ćwiczenie grafomotoryczne.
2.03 - „Pszczółki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „bee”, „flower”, „tree”, „sun”, „bird”, „garden” i postaci Baby Beetles.
3.03 - „Buzz! Bee!” – zabawa orientacyjno – porządkowa; utrwalenie materiału.
MARZEC 2023
TYDZIEŃ I - 06 -10.03
06.03 - „Garden” – obejrzenie filmu; ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej.
07.03 - „Garden” – słuchanie piosenki połżczone z ilustracją ruchową treści tekstu.
08.03 - „Flowers in the garden” – ćwiczenie grafomotoryczne.
09.03 - „Mim w ogrodzie” – zabawa gestyczno – dźwiękonaśladowcza z wykorzystaniem kart obrazkowych „jump”, „clap”, „buzz”, „run”, „walk”, „sing”, „play”, „swim”, „listen”, „see”.
10.03 - „The English Garden” – wspólny projekt graficzny; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 13 - 17.03
13.03 - „Rain” – obejrzenie filmu; zabawa gestyczno – słowna.
14.03 - „Deszcz i kwiaty” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – naśladowcza.
15.03 - „I can see the rain!” – malowanie deszczu palcami.
16.03 - „Rośliny i zwierzęta” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „rain”, „sun”.
17.03 - „The English Garden” – kontynuacja projektu graficznego; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 20 - 24.03
20.03 - „Animals” – obejrzenie filmu z historyjką; zabawa słowno – gestyczna.
21.03 - „Animals” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa z wykorzystaniem kart obrazkowych „duck”, „sheep”, „cow”.
22.03 - „Zwierzęta gospodarskie” – zadanie plastyczne.
23.03 - „Animals” – zabawa naśladowcza z wykorzystaniem kart obrazkowych „bee”, „bird”, „duck”, „sheep”, „cow”, „fish”.
24.03 - „The English Garden” – kontynuacja projektu graficznego; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 27 - 31.03
KWIECIEŃ 2023
TYDZIEŃ I - 03-07.04
TYDZIEŃ II - 11- 14.04
TYDZIEŃ III - 17 21.04
TYDZIEŃ IV - 24 - 28.04
MAJ 2023
TYDZIEŃ I - 02-05.05
TYDZIEŃ II - 08 - 12.05
TYDZIEŃ III - 15 - 19.05
TYDZIEŃ IV - 22 -26.05
TYDZIEŃ V - 29.05 - 02.06
CZERWIEC 2023
40-203 Katowice
Al. Roździeńskiego 88