Program Powszechnej Dwujęzyczności
"Dwujęzyczne Dzieci" - "Baby Beetles", „Tom & Keri – poziom A”
autorstwa Claire Selby,
Wydawnictwo Yellow House English
WRZESIEŃ 2024
TYDZIEŃ I - 02-06
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
02.09 -„Let’splay!” – obejrzenie filmu; wprowadzenie postaci Baby Beetles.
03.09 -
04.09 - „Let’splay!” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowo – naśladowcza w parach.
05.09 - „Let’splay!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
06.09 -„Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
02.09 - „Tom and Keri” – słuchanie piosenki; wprowadzenie postaci Tom’a i Keri.
03.09 -
04.09 - „Let’splay!” – obejrzenie filmu; zabawa ruchowo – naśladowcza w parach.
05.09 - „Let’splay!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa.
06.09 -„Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
TYDZIEŃ II - 09-13
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
09.09 - „My car” – obejrzenie filmu i omówienie historyjki.
10.09 - „My car” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa z obręczami.
11.09 - „Car” – malowanie farbami konturu samochodu.
12.09 - „Jazda samochodem” – zabawa ruchowo – naśladowcza z kartą obrazkową „car”.
13.09 - „Nasza droga” – zabawa integrująca grupę, kolorowanie szablonów kierownic; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
09.09 - „Tom and Keri” – historyjka animowana z wykorzystaniem kart obrazkowych.
10.09 - „Yellow house” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
11.09 - „Hello, yellow house!” – zabawa dydaktyczna z kartami obrazkowymi.
12.09 - „Hello, yellow house!” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
13.09 - „Yellow house” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 16-20
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
16.09 - „Ball” – obejrzenie filmu; ćwiczenie ruchowe z piłką.
17.09 - „Ball” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementem skoku z wykorzystaniem karty obrazkowej „ball”.
18.09 - „Jednakowe piłki” – ćwiczenie graficzne.
19.09 - „Toczenie piłki” – zabawa integrująca w kole.
20.09 - „Odbijamy piłkę” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
16.09 - „Happy Birthday” – historyjka animowana; zabawa słoeno – gestyczna.
17.09 - „Come with me” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
18.09 - „Presents” – ćwiczenie grafomotoryczne.
19.09 - „Come with me” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych.
20.09 - „Happy Birthday” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 23-27
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
23.09 - „Zoom’s song” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem ruchowym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.
24.09 - „Zoom’s song” – słuchanie piosenki połączone z zabawą paluszkową.
25.09 - „Śladami Zoom’a” – ćwiczenie grafomotoryczne z elementami następstwa zdarzeń.
26.09 - „Zoom’s song” – zabawa integrująca w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych „sun”, „bird” i postaci Baby Beetles.
27.09 - „Poruszamy się jak…” – rozwijanie ekspresji ruchowej; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
23.09 - „Tom’s Birthday” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „baloon”, „present” i postaci.
24.09 - „Happy Birthday” – słuchanie piosenki; zabawa rytmiczno – naśladowcza w kole.
25.09 - „Yellow house” – zadanie plastyczne.
26.09 - „Present” – zabawa w kręgu rozwijająca orientację i szybkość reakcji na określony sygnał.
27.09 - „Hello! Goodbye!” – zabawa słowno – gestyczna; utrwalenie materiału.
PAŹDZIERNIK 2024
TYDZIEŃ I - 30.09 - 04.10
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
30.09 - „Dance” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
01.10 - „Up! Down!” – słuchanie piosenki połączone z odtwarzaniem sekwencji ruchowych.
02.10 - „Up! Down!” – kolorowanie strzałek; ćwiczenie orientacji przestrzennej.
03.10 - „Dance” – swobodne pląsy i improwizacje taneczne w kole.
04.10 - „Dookoła” – zabawa integrująca w kole z maskotkami postaci Baby Beetles; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
30.09 - „Tom’s ball” – historyjka animowana; prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa z elementem rzutu i celowania z wykorzystaniem piłek.
01.10 - „Hello yellow” – słuchanie piosenki; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „red”, „yellow’, „blue”.
02.10 - „Kolorowe piłki” – kolorowanie konturów piłek z uwzględnieniem kolejności wskazanej w historyjce.
03.10 - „Rainbow” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych z kolorami.
04.10 - „Hello yellow” – zadanie plastyczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 07 -11
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
07.10 - „Jump! Clap!” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestycznym.
08.10 - „Jump! Clap!” – słuchanie piosenki; zabawa naśladowczo – ruchowa.
09.10 - „Znajdź różnice” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
10.10 - „Trenerzy i zawodnicy” – zabawa integrująca w kole.
11.10 - „Ścieżka z liści” – zabawa ruchowa z elementem skoku obunóż; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
07.10 - „Tom’s ball” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „blue”, „red”, „yellow”.
08.10 - „It’s a…” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „present”, „baloon”, „house”, „rainbow”, „ball”.
09.10 - "Hello yellow” – zadanie plastyczne z kontynuacją rytmu.
10.10 - „Where’s my red ball?” – gra dydaktyczna w kręgu rozwijająca orientację i percepcję wzrokowo – słuchową
11.10 - „Zabawa w kolory” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 14 -18
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
14.10 - „Hiding” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
15.10 - „Hiding” – słuchanie piosenki; zabawa orientacyjna na określony sygnał.
16.10 - „Skrzynia” – ćwiczenie graficzne, kolorowanie postaci.
17.10 - „Boo!” – gra typu memo z kartami obrazkowymi „car”, „ball” i postaci Baby Beetles.
18.10 - „Shshsh!” – zabawa integrująca w kole; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
14.10 - „Dog and the frog” – historyjka animowana; prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa ruchowo – naśladowcza.
15.10 - „In and out” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementami skoków rozwijająca orientację przestrzenną.
16.10 - „Dog is in. Dog is out” – zadanie plastyczne.
17.10 - „Where’s my … red ball?” – ćwiczenie percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej z wykorzystaniem kolorowych piłek.
18.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 21 -25
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
21.10 - „Here I am!” – obejrzenie filmu z wykorzystaniem kart obrazkowych postaci Baby Beetles.
22.10 - „Here I am!” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem mimiczno – gestycznym.
23.10 - „Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
24.10 - „Peepbo! ” – zabawa rozwijająca orientację na określony sygnał.
25.10 - „Peepbo!” – zabawa integrująca w kole; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
21.10 - „Thank you!” – prezentacja słownictwa i wymowy z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „ball”, „coin”.
22.10 - „Hello! Bye bye!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „baloon”, „ball”, „present”, „coin”, „house”, „yellow”, „red”, „blue”.
23.10 - „In and out” – ćwiczenie grafomotoryczne.
24.10 - „Coin” – gra dydaktyczna w kręgu rozwijająca orientację i percepcję wzrokowo – słuchową.
25.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ V - 28.10 -31.10
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki"i „Krasnale”
28.10 - „Here I am!” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
29.10 - „Here I am!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjno – porządkową.
30.10 - „Peepbo! ” – zabawa rozwijająca reakcję na określony sygnał.
31.10 - „Trzy pudełka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
28.10 - „Dog and the frog” – historyjka animowana połączona z zabawą ruchowo – naśladowczą.
29.10 - „In and out” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementami skoków rozwijająca orientację przestrzenną.
30.10 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach.
31.10 - „Hello! Bye bye!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „baloon”, „ball”, „present”, „coin”, „house”, „yellow”, „red”, „blue”.; utrwalenie materiału.
LISTOPAD 2024
TYDZIEŃ I - 04-08
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
04.11 - „Here I am!” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
05.11 - „Here I am!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjno – porządkową.
06.11 - „Baby Beetles” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
07.11 - „Peepbo! ” – zabawa rozwijająca reakcję na określony sygnał.
08.11 - „Trzy pudełka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
04.11 - „Dog and the frog” – historyjka animowana połączona z zabawą ruchowo – naśladowczą.
05.11 - „In and out” – słuchanie piosenki; zabawa ruchowa z elementami skoków rozwijająca orientację przestrzenną.
06.11 - „In and out” – ćwiczenie grafomotoryczne.
07.11 - „My dog and I” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową w parach.
08.11 - „Hello! Bye bye!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „frog”, „baloon”, „ball”, „present”, „coin”, „house”, „yellow”, „red”, „blue”.; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 12-15
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
12.11 - „Dance!” – obejrzenie filmu połączone z elementami ruchu tanecznego.
13.11 - „Dance!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
14.11 - „Tancerze” – zabawa rozwijająca ekspresję ruchową.
15.11 - „Naśladuj mnie” – odtwarzanie sekwencji ruchowych; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
12.11 - „Dance!” – obejrzenie filmu połączone z elementami ruchu tanecznego.
13.11 - „Dance!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
14.11 - „Tancerze” – zabawa rozwijająca ekspresję ruchową.
15.11 - „Naśladuj mnie” – odtwarzanie sekwencji ruchowych; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 18-22
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
18.11 - „Go! Stop!” – obejrzenie filmu; zabawa orientacyjna na określony sygnał.
19.11 - „Go! Stop!” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kole.
20.11 - „Zielone i czerwone” – kolorowanie według wzoru.
21.11 - „Go! Stop!” – zabawa naśladowcza z kartami obrazkowymi postaci Baby Beetles.
22.11 - „Korek uliczny” – zabawa ruchowa z kartami obrazkowymi „go”, „stop”; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
18.11 - „The train” – historyjka animowana połączona z zabawą słowno – gestyczną.
19.11 - „Come with me” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa ruchowo – naśladowcza.
20.11 - „What’s that?” – zadanie plastyczne.
21.11 - „Come with me” – słuchanie piosenki połączone z zabawą muzyczno – ruchową.
22.11 - „The train” – ćwiczenie grafomotoryczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 25-29
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty”, "Duszki" i „Krasnale”
25.11 - „My teddy bear” – obejrzenie filmu z historyjką; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń i spostrzeżeń dzieci.
26.11 - „My teddy bear” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
27.11 - „Misiowa opaska” – zabawa plastyczna.
28.11 - „Misiowa zabawa” – gra typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
29.11 - „Hodujemy misie – żelki” – polisensoryczna zabawa badawcza; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
25.11 - „My teddy bear” – obejrzenie filmu z historyjką; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń i spostrzeżeń dzieci.
26.11 - „My teddy bear” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
27.11 - „Misiowa opaska” – zabawa plastyczna.
28.11 - „Misiowa zabawa” – gra typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
29.11 - „Hodujemy misie – żelki” – polisensoryczna zabawa badawcza; utrwalenie materiału.
GRUDZIEŃ 2024
TYDZIEŃ I - 02-06
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
02.12 - „Yes! No!” – obejrzenie filmu z historyjką połączone z naśladownictwem gestycznym.
03.12 - „Yes! No!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjną na określony sygnał.
04.12 - „Zaprowadź przyjaciół do domu Ring Ringa” – ćwiczenie grafomotoryczne.
05.12 - „Hello!” – zabawa integrująca w kole z kartą obrazkową „phone”.
06.12 - „Do domu Ring Ringa” – zabawa ruchowo – naśladowcza z maskotką postaci; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
02.12 - „Happy Birthday” – obejrzenie animacji połączone z zabawą dramową.
03.12 - „Hello, yellow!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą orientacyjną na określony sygnał.
04.12 - „What’s that?” – ćwiczenie grafomotoryczne.
05.12 - „Keri” – gra typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
06.12 - „In and out” – zabawa muzyczno – ruchowa z elementami orientacji przestrzennej.
TYDZIEŃ II - 09-13
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
09.12 - „Happy!” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
10.12 - „I am happy with you!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą mimiczno – gestyczną w parach.
11.12 - „I am happy with you!” – kolorowanie postaci Baby Beetles według wzoru.
12.12 - „Happy!” – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną z maskotkami postaci Baby Beetles.
13.12 - „Pudło z zabawkami” – zabawa skojarzeniowa z kartami obrazkowymi „car”, „ball”, „phone”; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
09.12 - „I have a hat” – obejrzenie animacji połączone z rozmową kierowaną dotyczacą treści historyjki.
10.12 - „The sun is hot!” – słuchanie piosenki połączone z grą dydaktyczną z wykorzystaniem kart obrazkowych.
11.12 - „Find and circle” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, dostrzeganie różnic i podobieństw.
12.12 - „True or false” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych.
13.12 - „Kapelusze i czapki” – ćwiczenie grafomotoryczne.
TYDZIEŃ III - 16-20
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
16.12 - "I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
17.12 - „Christmas is here” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
18.12 - „Merry Christmas” – wykonanie kartki świątecznej.
19.12 - „Święta tuż – tuż” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
20.12 - „Merry Christmas” – kolorowanka tematyczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
16.12 - „I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
17.12 - „Christmas is here” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
18.12 - „Merry Christmas” – wykonanie kartki świątecznej.
19.12 - „Święta tuż – tuż” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
20.12 - „Merry Christmas” – kolorowanka tematyczna; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 23-27
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
23.12 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
24.12 - „Kolorowe serduszka” – zabawa plastyczna.
27.12 - „Kogo brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości z kartami obrazkowymi; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
23.12 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z zabawą ruchowo – naśladowczą.
24.12 - „Kolorowe serduszka” – zabawa plastyczna.
27.12 - „Kogo brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości z kartami obrazkowymi; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ V - 30.12-03.01.2025
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
30.12 - „I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
31.12 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
02.01 - „Skok w Nowy Rok” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
03.01 - „Gwiazdy i gwiazdki” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
30.12 - „I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
31.12 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z naśladownictwem gestycznym.
02.01 - „Skok w Nowy Rok” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
03.01 - „Gwiazdy i gwiazdki” – zabawa plastyczna; utrwalenie materiału.
STYCZEŃ 2025
TYDZIEŃ I - 06-10
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
07.01 - „I love you” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
08.01 - „I love you” – słuchanie piosenki połączone z zabawą naśladowczą.
09.01 - „Kolorowe serduszka” – ćwiczenie percepcji wzrokowej, kolorowanie konturów serduszek.
10.01 - „Kogo brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości z kartami obrazkowymi postaci Baby Beetles; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
07.01 - „I have a hat” – obejrzenie animacji połączone z rozmową kierowaną dotyczącą treści historyjki.
08.01 - „The sun is hot!” – słuchanie piosenki połączone z grą dydaktyczną z wykorzystaniem kart obrazkowych.
09.01 - „Find and circle” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, dostrzeganie różnic i podobieństw.
10.01 - „Kapelusze i czapki” – ćwiczenie grafomotoryczne; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 13-17
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
13.01 - „I’m sad” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
14.01 - „I’m sad” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa w kręgu.
15.01 - „Wesołe i smutne” – kolorowanie przeciwstawnych minek.
16.01 - „Kosz szczęścia” – zabawa integrująca z kartami obrazkowymi „happy”, „sad” i postaci Baby Beetles.
17.01 - „Happy!” – zabawa muzyczno – taneczna; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
13.01 - „The sunhat” – obejrzenie animacji połączone z zabawą dramową dotyczącą treści historyjki.
14.01 - „Come with me!” – słuchanie piosenki połączone z zabawą naśladowczą z wykorzystaniem kart obrazkowych.
15.01 - „Mój kapelusz” – zadanie plastyczne.
16.01 - „Thank you!” – gra dydaktyczna typu memo z wykorzystaniem kart obrazkowych.
17.01 - „True or false” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 20-24
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
20.01 - „Come and play” – obejrzenie filmu połączone z naśladownictwem gestyczno – werbalnym.
21.01 - „Come and play” – słuchanie piosenki; zabawa rytmiczna z wykorzystaniem kart postaci Baby Beetles.
22.01 - „Zabawy żuczków” – ćwiczenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości wzrokowej; kolorowanka.
23.01 - „Hello, hello” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „car”, „ball”, „phone”.
24.01 - „Come and play” – zabawa muzyczno – ruchowa; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
20.01 - „Apples” – obejrzenie animacji połączone z zabawą gestyczno – mimiczną dotyczącą treści historyjki.
21.01 - „I like apples” – słuchanie piosenki połączone z zabawą słowną z wykorzystaniem karty obrazkowej „apple”.
22.01 - „What’s that?” – ćwiczenie grafomotoryczne.
23.01 - „Musical Chairs” – tradycyjna zabawa orientacyjna z wykorzystaniem piosenki.
24.01 - „Squirrel” – gra dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych i wykonanie maski; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ IV - 27-31
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
27.01 - „Cry” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
28.01 - „Cry” – słuchanie piosenki; zabawa naśladowcza w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych „up”, „down”.
29.01 - „Up! Down” – rozwijanie orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie; kolorowanka.
30.01 - „Happy! Sad” – zabawy muzyczno – ruchowe; powtórzenie dotychczasowych gestów i zwrotów.
31.01 - „Happy! Sad” – gra dydaktyczna z wykorzystaniem kart obrazkowych „happy”, „sad”; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
27.01 - „Fly” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa słowno – naśladowcza.
28.01 - „Where’s the fly?” – gra dydaktyczna w kręgu z wykorzystaniem kart obrazkowych „red”, „yellow”, blue”, „apple”, squirrel”, „dog”, „cat”, „frog”.
29.01 - „Shoo! Shooo! Shoo!” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
30.01 - „I like apples” – ilustracja ruchowa piosenki.
31.01 - „Don’t sit on me!” – zadanie plastyczne połączone ze śpiewem piosenki; utrwalenie materiału.
LUTY 2025
TYDZIEŃ I - 03-07
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
03.02 - „Hello, I love you!” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
04.02 - „Ring Ring’s Song” – słuchanie piosenki; zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych „Mummy”, „Daddy”.
05.02 - „Mummy and Daddy” – kolorowanka; zabawa muzyczna rozwijająca orientację na sygnał słowny.
06.02 - „Rodzina” – ćwiczenie percepcji wzrokowej z wykorzystaniem kart obrazkowych „Mummy”, „Daddy”, „Ring Ring”.
07.02 - „Ring Ring’s Song” – zabawa muzyczno – naśladowcza z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
03.02 - „I can count to five” – obejrzenie animacji połączone z prezentacją słownictwa i wymowy.
04.02 - „Numbers” – ćwiczenia w przeliczaniu i określaniu liczby elementów.
05.02 - „Five cakes” – słuchanie piosenki połączone z zabawą matematyczną.
06.02 - „1, 2, 3…” – zabawa ruchowo – naśladowcza z utrwaleniem czasowników „jump”, „clap”, „nod”, „listen”, „look”.
07.02 - „Five cakes” – zadanie plastyczne i ilustracja ruchowa piosenki; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ II - 10-14
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
10.02 - „I love Grandma’s house” – obejrzenie filmu; rozmowa kierowana z odwołaniem się do własnych doświadczeń dzieci.
11.02 - „Grandma’s house” – słuchanie piosenki; zabawa muzyczno – ruchowa z wykorzystaniem kart obrazkowych „Grandma”, „Grandpa”.
12.02 - „Rodzina” – kolorowanka; zabawa słowna utrwalająca słowa i zwroty z piosenki.
13.02 - „Rodzina” – ćwiczenie percepcji wzrokowo – słuchowej z wykorzystaniem kart obrazkowych „Mummy”, „Daddy”, „Grandma”, „Grandpa”.
14.02 - „I love…” – zabawa słowna z wykorzystaniem kart obrazkowych; utrwalenie materiału.
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
10.02 - „Eggs please!” – prezentacja słownictwa i wymowy; zabawa słowno – naśladowcza.
11.02 - „I can count to five” – gra dydaktyczna w kręgu z wykorzystaniem kart obrazkowych postaci.
12.02 - „Numbers” – ćwiczenie grafomotoryczne.
13.02 - „Eggs please!” – zabawa zręcznościowa w parach.
14.02 - „I can count to five” – ilustaracja ruchowa połączona ze śpiewem piosenki; utrwalenie materiału.
TYDZIEŃ III - 17-21
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
17.02 -
18.02 -
19.02 -
20.02 -
21.02 -
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
17.02 -
18.02 -
19.02 -
20.02 -
21.02 -
TYDZIEŃ IV - 24-28
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Baby Beetles” 2024/2025r.
Grupa: „Gwiazdki”, „Słoneczka”, „Elfy”, „Skrzaty” , "Duszki" i „Krasnale”
24.02 -
25.02 -
26.02 -
27.02 -
28.02 -
PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI „Tom & Keri – poziom A” 2024/2025r.
Grupa: „Motylki”
24.02 -
25.02 -
26.02 -
27.02 -
28.02 -
40-203 Katowice
Al. Roździeńskiego 88