Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ZABAWY

ZABAWY

Mediator












Zabawa ma na celu zbliżenie do siebie dzieci, Które mają ze sobą problemy oraz skłonienie ich do wspólnego działania. Dzieci współpracują ze sobą w zespołach trzyosobowych. Mogą sprostać swoim zadaniom tylko wtedy, jeśli są na siebie wzajemnie otwarte. Zabawa wymaga szybkości reakcji i dobrej koordynacji ruchowej oko- ręka , ewentualnie pomiędzy okiem a całym ciałem.

Pomoce – Dla każdej trójki dzieci stary ręcznik ewentualnie stara podkolanówka z węzłem w środku.

Uczestnicy – Od 6 lat.

Przebieg zabawy – Dobierzcie się w grupy trzyosobowe. Chciałaby zaprezentować wam interesującą zabawę. Dwoje z was będzie łowcami. Dzieci te stoją w odległości około jednego metra od siebie. Trzecie dziecko jest pomocnikiem. Pomocnik rzuca ręcznik pomiędzy łowców. Obaj łowcy próbują złapać ręcznik swoim ciałem, bez używania rąk.

Abyście mogli tego dokonać, musicie wszyscy troje za sobą współpracować. Ja będę chodziła po sali i będę patrzeć, jak rozwiązujecie to zadanie.


Straszny potwór

Podczas tej zabawy dzieci mogą popuścić wodze fantazji, aby zbudować ze swoich ciał stwora, który porusza się do przodu w całkiem niezwykły sposób. Zadanie dotyczące zachowania równowagi musi być w tym przypadku rozwiązane przez cały zespół.

Zabaw ta zmienia spokojną, miłą grupę w dwa głośne potwory. Po około 10 minutach będziecie Państwo zadowoleni, że hałas ten ma się ku końcowi.

Pomoce – Dwa paski taśmy klejącej, która należy zaznaczyć na podłodze linię startu i mety w odległości około 10 metrów.

Uczestnicy – Od 6 lat.

Przebieg zabawy – Chciałaby zaprosić was do zabawy, podczas, której spróbujecie napędzić ogromnego stracha wszystkim rozsądnym ludziom. Podzielcie się na dwa zespoły. Chciałabym, żeby każdy zespół przemienił się za chwilę w strasznego potwora. Aby tego dokonać musicie stanąć blisko siebie. Możecie wziąć się pod pachy, jeździć na barana, trzymać się za ręce itd. Musicie jednak wiedzieć, że potwór może mieć tylko tyle rąk i nóg ile jest dzieci w waszej drużynie (a więc na każde dziecko przypada jedna ręka i jedna noga)”.

Najpierw możecie się zastanowić, jak ma wyglądać ten straszny potwór. Sprawdźcie, czy będzie on mógł się w ten sposób poruszać. Potem oba potwory będą ścigać się ze sobą od jednej linii do drugiej.

Proszę dać obu zespołom wystarczająco dużo czasu, aby mogły zastanowić się nad budową potwora i wypróbować jego ruch.

Teraz oba potwory udadzą się na linę startu. Kiedy powiem: „Uwaga, gotowi, start”, oba potwory zaczną poruszać się w kierunku linii mety. Potwór, który pierwszy ją przejdzie, wygra wyścig i my wszyscy nagrodzimy go gorącymi oklaskami.


Opracowała Barbara Szastok na podstawie książki Klausa W. Vopela „Witajcie nogi”.

Data dodania: 2020-06-22 22:35:10
Data edycji: 2020-06-22 22:41:24
Ilość wyświetleń: 407
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

40-203 Katowice

Al. Roździeńskiego 88

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej