Dzieci uczą się chodzić boso i uważać, by zrobić to bezszelestnie. Kiedy wejdą one na ścieżkę Indian, muszą stąpać bardzo dokładnie po wyznaczonych linach. Dzieci ćwiczą koordynację ruchową oko-stopa oraz próbują różnych sposobów chodzenia.
Pomoce – kilka prostych, łukowatych bądź zygzakowatych ścieżek zaznaczonych kredą lub taśmą budowlaną na podłodze lub ziemi.
Uczestnicy – od lat 4.
Przebieg zabawy – Zdejmijcie buty i skarpetki. Wyobraźcie sobie że jesteście Indianami, którzy podążają cicho przez las. Chciałabym wiedzieć, czy potraficie chodzić tak cicho by nikt was nie słyszał. Czasem możecie trafić na ścieżkę indiańską. Jest to wąska droga, którą zbudowali Indianie w lesie. Spróbujcie iść po niej, stawiając swoje stopy dokładnie po linii.
Chodźcie po sali rozglądając się za ścieżkami...
Kiedy znajdziecie jakąś ścieżkę, spróbujcie chodzić po niej tyłem...
Czy możecie mi pokazać, jak umiecie chodzić po ścieżce kiwając się na boki?
Czy umiecie biegać po ścieżce?
Czy możecie mi pokazać, jak chodzicie po ścieżce na czworakach, skradając się jak Indianie?
A teraz pokażcie jak poruszacie się po każdej ścieżce inaczej...
Podczas tej zabawy dzieci uczą się toczyć kulki stopą po podłodze i odkładać je w określone miejsce. Tocząca się kulka dostarcza ciekawych odczuć stopie i oczom. Dzieci ćwiczą orientację w przestrzenną, koordynację ruchową oko-stopa, odczucia estetyczne i współpracę w małej grupie.
Pomoce – Dla każdego dziecka i dorosłego trzy skalane kule o średnicy 2-3 cm w różnych kolorach, tak by dzieci były zainteresowane zrobieniem pięknego obrazu.
Uczestnicy - od 5 lat.
Przebieg zabawy - Zdejmijcie buty i skarpetki i weźcie sobie po trzy kule. Zaraz ułożymy piękny obraz ze szklanych kul.
Jedno dziecko może rozpocząć zabawę, tocząc stopą swoją kulę w miejsce, gdzie obraz ma się zacząć. Potem może ono dotoczyć tam druga i trzecią kulę. Następnie przychodzi kolej na drugą osobę, rodzeństwo lub dorosłego, którzy za pomocą swoich trzech kulek powiększają obraz. Stopniowo powstaje piękny obraz grupowy. Poruszajcie się powoli i uważnie, aby nie potrącić tych kul, które już leżą na podłodze.
Kiedy obraz będzie gotowy, mogą Państwo porozmawiać z dziećmi o tym co potrafią one na nim rozpoznać .Na koniec dzieci powinny mieć okazję połączenia sprzątania z zadaniem sprawnościowym.
A teraz chciałabym, żeby każdy zabrał swoje kule z naszego obrazy. Mogą to być którekolwiek kule. Toczcie je za pomocą swoich stóp na wybrane miejsce.
40-203 Katowice
Al. Roździeńskiego 88