Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Idzie wiosna w trudnych czasach

Idzie wiosna w trudnych czasach

IDZIE   WIOSNA  w trudnych czasach...

          Nadchodząca Wiosna

 

Wszyscy bardzo często narzekamy na brak czasu: nie mamy kiedy odpocząć, nie mamy kiedy rozwijać swoich zainteresowań, uprawiać sportu, często brakuje czasu na dbanie o własne zdrowie i leczenie, ale niestety najczęściej brakuje czasu na zabawę z własnym dzieckiem. Do tej pory tak mówiliśmy… Teraz jednak przyszedł czas, kiedy większość z nas będzie spędzać całe dnie ze swoimi dziećmi w domu z powodu zagrażającej epidemii. Jak dostosować się do nowych okoliczności zachowując dystans, nie ulegając nadmiernym emocjom, a przede wszystkim nie tracąc cierpliwości. Wszyscy bowiem jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji. Spróbujcie Państwo wykorzystać proponowane zabawy.                                             

Najważniejsza jest uwaga, jaką dajemy dziecku. Jeśli patrzymy z uwagą na nasze dziecko, słuchamy go, odpowiadamy na jego pytania, to jest bardziej wartościowe, niż np. godziny spędzone wspólnie przed telewizorem. Oczywiście byłoby lepiej, gdyby znalazło się w ciągu dnia więcej czasu na wspólną zabawę. Oto propozycje:   

 

  1. Można grać w gry planszowe: Chińczyk, Memory, gry z Kubusiem Puchatkiem, Karty „Piotruś”, Domino, Warcaby, Loteryjki i wiele innych.  

  1. Zabawy plastyczne - dzieci uwielbiają malowanie farbami, często dużo bardziej niż rysowanie kredkami. Lepienie plasteliną, ciastoliną rozwija dziecięce rączki. Zróbmy wspólnie kolaż, z niepotrzebnych reklam, katalogów, wycinając i naklejając na kartkę z bloku technicznego można stworzyć piękny obraz, wykazując się kreatywnością i ćwicząc rączkę, trzeba bowiem wycinać, a to trudna umiejętność.                                                                                                                    
  2. Na zbliżające się Święta Wielkanocne wykonajmy razem z dzieckiem ozdoby świąteczne i pisanki do koszyczka.  
  3. Zabawy aktywne, rozwijające wyobraźnię dziecka. To są zabawy, które na pewno większość rodziców zna z własnego dzieciństwa, np. tworzenie swojego domku po stołem albo z kartonów, za łóżkiem, w namiocie  …. Puśćmy wodze fantazji. Przypomnijmy sobie, które zabawy sprawiały nam radość….                                                                  


    Bogaty zestaw zabaw można znaleźć tutaj:

    https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/

       
    1. Nie można pominąć czytania książek, które od zawsze wzbogacają świat dziecka, jego wyobraźnię, zasób słownictwa, a także umiejętność koncentracji uwagi, doskonaląc uwagę słuchową dziecka i koncentrację. Po przeczytaniu bajki lub opowiadania zadajmy dziecku kilka pytań dotyczących ich treści. Zorientujemy się w ten sposób, czy uważniesłuchało i ile zapamiętało. 
  4. Bardzo ważną formą zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym jest ruch  pod każdą postacią. W warunkach domowych może to być wesoła zabawa przy muzyce, np. domowa dyskoteka. 
  5. Prawie każde z naszych dzieci ma już swoje zainteresowania. Spróbujmy się dowiedzieć, co najbardziej interesuje naszego syna, córkę i wspólnie spróbujmy te zainteresowania rozwijać. Jeżeli są to samochody zróbmy album wklejając zdjęcia, rysunki ulubionych marek (znajdziemy w starych gazetach, w Internecie, wspólnie narysujmy). Ktoś inny uwielbia zwierzęta zróbmy to samo: poszperajmy w Internecie, uzupełniajmy zdjęcie czy rysunek zwierzaka o ważne informacje na jego temat.             
  6.  Pobawmy się w „podróż palcem po mapie” - zakręćmy globusem, jeżeli mamy, jeśli nie, to wyciągnijmy dawno nie używane mapy. Z zamkniętymi oczami na zmianę dziecko z rodzicem wskazuje miejsce, a potem wspólnie szukamy informacji o kraju, wyspie, kontynencie... Tym sposobem rozwijamy poznawczo nasze pociechy.       

    9. Pozostaje pytanie o gry komputerowe i telewizyjne?


    Ale ja przewrotnie zapytam, czy jest to forma spędzania czasu razem z rodzicem, czy też wygodne pozostawienie dziecka przed monitorem z gwarancją, że przez dłuższy czas nie będzie nam zawracać głowy???        

     

               

     

     

    Poza tym pamiętajmy: system nerwowy dziecka w wieku przedszkolnym zaczyna się męczyć już po jednej godzinie spędzonej przed komputerem!!!

Data dodania: 2020-06-02 21:15:59
Data edycji: 2020-06-02 21:17:22
Ilość wyświetleń: 402
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

40-203 Katowice

Al. Roździeńskiego 88

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej