Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Ćwiczenia ruchowe metodą Weroniki Sherborne

Ćwiczenia ruchowe metodą Weroniki Sherborne

Ćwiczenia ruchowe metodą Weroniki Sherborne

O metodzie Weroniki Sherborne

Weronika Sherborne w latach 60 opracowała opracowała metodę pod nazwa „ Ruch rozwijający”. Cechą charakterystyczną metody jest rozwijanie przez ruch : świadomości  własnego ciała i usprawniania ruchowego, świadomości przestrzeni i działania w niej oraz dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i i nawiązywania z nimi kontaktu.

Celem głównym metody jest wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka i korekcja jego zaburzeń, wspomaganie rozwoju dziecka przez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy, kształtowania poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania do partnera.

Proponowany system wywodzi się z okresu wczesnego dzieciństwa z tzw. baraszkowania, zawiera w sobie element bliskości fizycznej i emocjonalnej.

 

Zestaw ćwiczeń dla dzieci przedszkolnych (dzieci ćwiczą w parach pod okiem nauczyciela)

  • „kłoda” jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się go przewrócić na brzuch, zmiana ról
  • „skała” - jedno dziecko w klęku prostym, drugie stara się go przewrócić, zmiana ról
  • „most” - jedno dziecko tworzy most w klęku podpartym, drugie stara się go przewrócić, zmiana ról
  • „zabawa” - dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie trzymając się za ręce wykonują wspólne oddechy, później podskakują na jednej nodze, wreszcie wspólnie robią przysiady. Na zakończenie wzajemnie wysłuchują pracy swoich płuc.

Zestaw wybranych ćwiczeń dzieci z dorosłymi

  • tapczan – dorosły kładzie się na wznak - dziecko kładzie się na dorosłym
  • paczka – dziecko lub dorosły zwija się w kłębek, druga osoba stara się go rozpakować, zmiana ról
  • naleśnik - dorosły zawija dziecko w koc i toczy po podłodze
  • tunel - dorosły klęczy na kolanach podpierając się na rękach – powstaje tunel, pod którym przechodzi dziecko

Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni

  • przeciąganie się - uczestnicy leżą na podłodze i przeciągają się jak najwyżej – sięgając rękami i nogami do sufitu, jak najdłużej jak najszerzej
  • wiatraczek – obracanie się wokół własnej osi
  • wagoniki – dziecko siada przed dorosły i wspólnie przesuwają się do przodu, do tyłu, po całej sali
  • raki -uczestnicy leżą na plecach z wyciągniętymi rękami za głową, odpychając się nogami przesuwają się po podłodze i próbują palcami ręki złapać inna osobę.

 

Ćwiczenie relacji opiekuńczej

  • kołysanie w foteliku – dziecko siada przed dorosłym, wspólnie słuchają muzyki relaksującej

 

Metoda Sherborne

https://www.youtube.com/watch?v=1JyuwOhCBN0 

Data dodania: 2020-03-29 23:49:14
Data edycji: 2020-03-29 23:51:23
Ilość wyświetleń: 634
Godło
Kontakt

40-203 Katowice

Al. Roździeńskiego 88

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook