Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Kącik języka angielskiego

Witamy Państwa serdecznie w zakładce poświęconej językowi angielskiemu prowadzonej pod nadzorem naszej pani anglistki. Będziemy systematycznie zamieszczać dla Państwa i dzieci propozycje zabaw z językiem angielskim ;)

 

 

 

Od 22.06.2020 do 26.06.2020r.    Język angielski dla dzieci i rodziców.    Zapraszam do wspólnej zabawy :)

 

  1. Utrwalenie słówek dotyczących pór roku:

 

Spring – wiosna

Summer – lato

Autumn – jesień

Winter - zima

 

  1. Zachęcam do zaznaczenia najkrótszej drogi wianka do mety na planszy związanej z latem i utrwalenia słownictwa oraz do powtórzenia pytań:

Grass – trawa

Boy – chłopiec

Girl – dziewczynka

Flowers – kwiaty

Basket – koszyk

Fruit – owoc

River – rzeka

Sun – słońce

What is this? – Co to jest? Pytanie o rzecz.

This is a basket. – To jest koszyk.

Who is this? – Kto to jest? Pytanie o osobę.

This is a boy. – To jest chłopiec.

 

  1. Father’s day – 23 June

Dzień Ojca – 23 Czerwca

Best wishes – najlepsze życzenia

I love you daddy – kocham Cię tatusiu

A lot of kisses – dużo całusków

 

  1. Wierszyk dla taty:

 

Roses are red – róże są czerwone

Violets are blue – fiołki są niebieskie

Sugar is sweet – cukier jest słodki

And so are you – i Ty też

 

  1. Zachęcam do dokończenia laurki dla taty i złożenia mu życzeń po angielsku.

 

 

 

 

Od 15.06.2020 do.19.06.2020   Język angielski dla dzieci i rodziców.   Zapraszam do wspólnej zabawy :)

 

  1. Wprowadzenie kolejnych słówek dotyczących ubrań

Jeans – dżinsy

Boots – wysokie buty

Sandals – sandały

Shirt – koszula

Hat – kapelusz

Dress – sukienka

Swimming suit – kostium kąpielowy

 

  1. Opisywanie sroju, który ma się ubrany

I am wearing a red dress. – Ja mam ubraną czerwoną sukienkę. (liczba pojedyncza)

I am wearing black shoes. – Ja mam ubrane czarne buty. (liczba mnoga)

She is wearing a green T-shirt and a blue skirt. – Ona ma ubraną zielony podkoszulek i niebieską spódnicę.

He is wearing blue jeans. – On ma ubrane niebieskie dżinsy.

 

  1. Liczenie ubrań na planszy (zadanie 1)

How manny caps are there? – Ile jest czapek z daszkiem?

There are two caps. – Są dwie czapki z daszkiem.

How many brown caps are there? – Ile jest brązowych czapek z daszkiem?

There is 1 brown cap. – Jest 1 brązowa czapka.

 

  1. Liczenie ubrań (zadanie 2)

How many skirts? – Ile jest spódniczek?

3 skirts – 3 spódniczki.

How many caps? – Ile jest czapek z daszkiem?

2 caps – 2 czapki z daszkiem.

 

  1. Zachęcam do zabawy w zgadywanie (plansza zadanie 2)

A green T-shirt – zielona koszulka

Number 2 – sznurek nr 2

 

A red skirt – czerwona spódniczka

Numer 1 – sznurek nr 1

 

An orange cap – pomarańczowa czapka z daszkiem

Numer 1 – sznurek nr 1

 

A purple T-shirt – fioletowa koszulka

Numer 2 – sznurek nr 2

 

 

 

Od 08.06.2020 do 12.06.2020 Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)

 

  1. Wprowadzenie słówek związanych z ubraniami.

 

Coat – kurtka

Jumper – sweter

Skirt – spódnica

Trousers – spodnie

Shorts – krótkie spodnie

Shoes – buty

T-shirt – podkoszulek

Cap – czapka z daszkiem

 

  1. Łączenie koloru z ubraniem.

What colour is your jumper? – Jakiego koloru jest twój sweter?

My jumper is green. – Mój sweter jest zielony.

What colour are your shoes? – Jakiego koloru mają twoje buty?

My shoes are red and blue. – Moje buty są czerwone i niebieskie.

Próba opisu swojego ubrania oraz ubrań rodziców i rodzeństwa.

 

  1. Układanie pytań i utrwalanie odpowiedzi do planszy.

What colour is the skirt? – Jakiego koloru jest spódnica?

The skirt is yelow. – Spódnica jest żółta.

What colour ar the trousers? – Jakiego koloru są spodnie?

The trousers atre blue. – Spodnie są niebieskie.

 

  1. Nauka piosenki o kowboju

Blue Jeans and a horse x3

Niebieskie dżinsy i koń

I am a cowboy now

Ja jestem kowbojem teraz

Blue Jeans, red shirt and a horse x3

Niebieski dżinsy czerwona koszula i koń

I am a cowboy now

Ja jestem kowbojem teraz

Blue Jeans, red shirt, brown boots and a horse x3

Niebieski dżinsy czerwona koszula brązowe buty i koń

I am a cowboy now

Ja jestem kowbojem teraz

Blue Jeans, red shirt, brown boots and a hat and a horse x3

Niebieski dżinsy czerwona koszula brązowe buty kapelusz i koń

I am a cowboy now

Ja jestem kowbojem teraz

 

 

 

 

Od 01.06.2020 do 05.06.2020r.  Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy

  1. Powtórzenie 6 miesięcy roku

January, February, March, April, May, June,

  1. Zachęcam do pokolorowania planszy związanej z miesiącem czerwcem do opisu obrazka i do utrwalenia słownictwa:

Apple – jabłko

1 leaf – 1 listek

2 leaves – 2 listki

Flower – kwiatek

Tree – drzewo

Hat – kapelusz

Basket – koszyk

 

This is a basket – to jest koszyk

The basket is brown – koszyk jest brązowy

 

  1. Pokoloruj planszę wg instrukcji:

The teddy bear is brown – miś jest brązowy

The palm tree is green and brown – drzewo palmowe (palma) jest zielone i brązowe

The girl’s hat is red – kapelusz dziewczynki jest czerwony

The big flower is orange and green – duży kwiatek jest pomarańczowy i zielony

The balloon is blue, grey and purple – balon jest niebieski, szary i fioletowy

The boat is brown – łódka jest brązowa

The house and the palace colour yourself – domek i pałac pokoloruj wg uznania

 

  1. Wprowadzenie wyliczanki, która łączy figury geometryczne i czynności:

Circle, circle, circle – clap, clap, clap (kółko, kółko, kółko – klaśnij, klaśnij, klaśnij)

Square, Square, Square, - stamp, stamp, stamp (kwadrat , kwadrat, kwadrat – tupnij, tupnij, tupnij)

Triangle, Triangle, Triangle – blink, blink, blink (Trójkąt, Trójkąt, Trójkąt, - mrugnij, mrugnij, mrugnij)

Rectangle, Rectangle, Rectangle, - jump, jump, jump (prostokąt, prostokąt, prostokąt, - podskocz, podskocz, podskocz)

 

Zachęcam, aby dzieci „rysowały” figury w powietrzu i wykonywały czynności.

 

 

 

Od 25.05.2020 do 29.05.2020r.  Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy

 

  1. Wprowadzenie słówek związanych z Dniem Dziecka

 

Child’s Day – Dzień Dziecka

1st June – 1 czerwca

Present – podarek, prezent

Flowers – kwiaty

Toy – zabawka

1 baby – 1 dzidziuś

2 babies – 2 dzidziusie

1 child – 1 dziecko

2 children – 2 dzieci

Adult – dorosły

 

  1. Utrwalenie słownictwa związanego z zabawkami

   Kite – latawiec

Bike – rower

Scooter – hulajnoga

Teddy bear – miś

Doll – lalka

Ball – piłka

Puzzle – układanka

Car – samochodzik

Zachęcam do opisu zabawek dziecka, np.:

This is my doll. It is big. It has got long dark hair.

To jest moja lalka. Ona jest duża. Ona ma długie, ciemne włosy.

  1. Wprowadzenie wierszyka:

One, two – red and blue – jeden, dwa – czerwony i niebieski

Up and down – yellow and brown – w górę i w dół – żółty i brązowy

Bow to a queen – orange and green = ukłon dla królowej – pomarańczowy i zielony

Look at a kite – black and white – spójrz na latawiec – czarne i białe

 

  1. Zachęcam do pokolorowania planszy zgodnie z kolorami i powtórzenie nazw kolorów w języku angielskim

 

 

 

Od 18.05.2020 do 22.05.2020r.  Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy

 

  1. Połączenie słówek związanych z rodziną z uczuciami

My mammy is excited – moja mama jest podekscytowana

My daddy is happy – mój tato jest wesoły

My gradma is sad – moja babcia jest smutna 

My grandpa is shy – mój dziadek jest nieśmiały

My brother is brave – mój brat jest odważny

My sister is scared – moja siostra jest przestraszona

My dog is healthy – mój pies jest zdowy

My cat is sick – mój kot jest chory

 

  1. Opisywanie rodziny na planszy i emocji członków rodziny. Można również opisywać zdjęcia rodzinne.

 

  1. Mother’s day – 26 th May – Dzień Matki – 26 Maja  

 

 

  1. Wprowadzenie słówek związanych z Dniem Matki:

 

Present –prezent

A box of chocolate – pudełko czekoladek

Flowers – kwiaty

Rose – róża

Violet – fiołek

Ribbon – kokardka

Card – kartka

Wishes – życzenia

 

  1. Nauka wierszyka dla mamy

Roses are red – róże są czerwone

Violets are blue – fiołki są niebieskie

Sugar is sweet – cukier jest słodki

And so are You – i ty również

 

  1. Dokończenie portretu mamy – uzupełnienie brakujących części twarzy (plansza):

hair – włosy

eyes – oczy

nose – nos

mouth – usta

ears – uszy

neck – szyja

  1. Zachęcam do wykonania laurki dla mamy.

 

 

 

Od 11.05.2020 do 15.05.2020 roku  Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)

  1. Wprowadzenie słówek związanych z wiosną

Butterfly – motyl

Ladybird – biedronka

Grass – trawa

1 Leaf – 1 liść

2 Leaves – 2 liście

Frog – żaba

Flower – kwiatek

Teddy bear – miś

Spring – wiosna

Anemone – zawilec

Tulip – tulipan

Daisy – stokrotka

Forget – me – not - niezapominajka

 

  1. Zaznaczanie na planszy wiosennych elementów (zadanie 1) oraz kończenie rysunków i kolorowanie ich (zadanie 2).

 

  1. 15 th May Forget – me – not day - 15 maja dzień niezapominajki

 Forget – me – not is light blue and yellow. It has got a lot of flowers. Niezapominajka jest jasno niebieska i żółta. Ona ma dużo kwiatów.

 

  1. Pokoloruj niezapominajkę na planszy odpowiednimi kolorami oraz znajdź właściwy rysunek z niezapominajką i pokoloruj ramkę.

 

  1. Wprowadzanie słówek dotyczących członków rodziny

 

Mummy – mamusia

Daddy – tatuś

Grandma – babcia

Grandpa – dziadek

Sister – siostra

Brother – brat

Big brother – starszy brat

Litte sister – młodsza siostra

Cousin – kuzynka / kuzyn

Cousins – kuzynki / kuzyni

 

  1. Opisywanie zdjęć rodzinnych:

This is mummy – to jest moja mamusia (liczba pojedyncza)

These are may cousins – to są moje kuzynki / kuzyni (liczba mnoga)

 

 

 

 

 

Od 04.05.2020 do 08.05.2020 roku  Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)

 

  1. Powtórzenie pięciu pierwszych miesięcy roku – January, February, March, April, May

 

  1. Wprowadzenie liczebników dziesiątkami od 10 do 100 – ten, twenty, thirty, forty, fifty, sixty, seventy, eighty, ninety, one hundred (zwrócenie uwagi na końcówkę - ty w liczebnikach od 20 do 90).

 

  1. Utrwalenie pytania dotyczącego wieku

How old are you? – ile masz lat?

I am six – mam 6 lat

How old is he? – ile on ma lat?

He is 31 – on ma 31 lat

How old is she? – ile ona ma lat?

She is 64 – ona ma 64 lata

(można zadawać pytania o wiek wszystkim członkom rodziny lub wykorzystać zdjęcia rodziny)

 

  1. Powtórzenie piosenki dotyczącej urodzin:

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday dear Kate – zamiast imienia można wstawić nazwy członków rodziny np.: mum – mamusia, dad – tatuś itp.)

Happy birthday to you

 

  1. Zadawanie pytań o wiek do planszy z tortami. (które znajdują się z załączonych poniżej plikach z całymi zajęciami w formacie .docx)

 

  1. Kolorowanie planszy dotyczącej Ludka Maika – utrwalenie nazw kolorów oraz wprowadzenie nowych słówek (załącznik poniżej w formacie .docx)

 

Kite – latawiec

Ribbon – kokardka

Flower – kwiatek

Shorts – krótkie spodenki

T-shirt – podkoszulek

Hair – włosy

Legs – nogi

Arms – ramiona

Hands – dłonie

Eyes – oczy

Ears – uszy

Fingers – palce u rąk

Toes – palce u nóg

 

 

 

Od 27.04.2020 do 30.04.2020 r. Język angielski dla dzieci i rodziców.  Zapraszam do wspólnej zabawy :)

  1. Polskie symbole narodowe

Polish flag - Polska flaga.

Our flag is white and red – Nasza flaga jest biało-czerwona.

Polish state emblem – Polskie godło państwowe.

Our state emblem is a white eagle with a golden crown, a golden beak and golden claws on a red background. – Naszym godłem państwowym jest biały orzeł w złotej koronie, ze złotym dziobem i złotymi pazurami na czerwonym tle.

 

Our national anthem is „Jeszcze Polska nie zginęła…”

Nasz hymn to „Jeszcze Polska nie zginęła…”

  1. Wprowadzenie słówek:

Eagle – orzeł

Crown – korona

Beak – dziób

Claws – pazury

Emblem – godło

Anthem – hymn

Flag – flaga

Background – tło

 

  1. Wprowadzenie zdań:

I am from Poland – Jestem z Polski.

I am Polish – Jestem Polką / Polakiem.

Our flag is white and red – Nasza flaga jest biało-czerwona.

Our state emblem is a white eagle with a golden crown, a golden beak and golden claws on a red background. – Naszym godłem państwowym jest biały orzeł w złotej koronie, ze złotym dziobem i złotymi pazurami na czerwonym tle.

Our national anthem is „Jeszcze Polska nie zginęła…”

Nasz hymn to „Jeszcze Polska nie zginęła…”.

 

  1. Zabawy z kolorami:

White + red = pink              biały + czerwony = różowy

+ plus = equals

Yellow + red = orange            żółty + czerwony = pomarańczowy

White + black = grey              biały + czarny = szary

Yellow – blue = green             żółty + niebieski = zielony

Red + blue = Purple                czerwony + niebieski = fioletowy

 

  1. Porównanie polskiej flagi do flagi angielskiej (zachęcam do wykonania obu flag)

Polish flag two colours – white and red – Flaga Polska dwa kolory -biały i czerwony

English flag – three colours – white, red and navy blue – Flaga angielska – trzy kolory – biały, czerwony i granatowy.

 

 

Od 20.04.2020 do 24.04.2020 r.    Język angielski dla dzieci i rodziców.   Zapraszam do wspólnej zabawy :)

  1. Wprowadzanie liczebników od 11 do 20 – eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty (zwrócenie uwagi dzieciom, że liczebniki od 13 do 19 mają końcówkę - teen) wspólne liczenie z dziećmi na patyczkach , na guzikach lub na liczydle.

 

  1. Wprowadzenie przymiotników dotyczących emocji:

Happy – wesoły

Sad – smutny

Sick – chory

Mad – wściekły

Shy – nieśmiały

Scared – przestraszony

Healthy – zdrowy

Brave - odważny

Nazywanie emocji na zwierzątku na planszy.

 

 

  1. Ćwiczenie zwrotów: (można mówić o emocjach członków rodziny lub skorzystać z rodzinnych zdjęć, albo robić różne miny, które określają różne nastroje)

I am happy – ja jestem wesoły

I am not sad – ja nie jestem smutny

She is healthy – ona jest zdrowa

She is not sick – ona nie jest chora

He is brave – on jest odważny

He is not shy – on nie jest nieśmiały

 

  1. Utrwalenie piosenki o uczuciach:

If you’re happy and you know it      – jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym  

Clap your hands                                – klaśnij w ręce

If you’re happy and you know it      -   jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym 

Clap your hands                                 – klaśnij w ręce

If you’re happy and you know it       - jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym 

And you really want to show it         - i naprawdę chcesz to pokazać

If you’re happy and you know it       - jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym 

Clap your hands                                – klaśnij w ręce

W drugiej zwrotce zamiast  „Clap your hands”  wstawiamy zwrot „stamp your feet”  tupnij nogami.

W trzeciej zwrotce  „Clap your hands” wstawiamy zwrot „Blink your eyes” zamrugaj oczami.

 

 

 

Od 14.04.2020 do 17.04.2020 r.     Język angielski dla dzieci i rodziców.   Zapraszam do wspólnej zabawy :)

 

  1. Utrwalenie liczebników od jeden do dziesięć – one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten – wspólne liczenie z dziećmi na palcach od 1 do 10 oraz od 10 do 1 a także na wyrywki.

 

  1. Przeliczanie balonów i zabawek na planszy

How many yellow balloons?       Ile jest żółtych balonów?

2 yellow balloons.                        2 żółte balony.

How many cars?                          Ile jest aut?

6 cars.                                           6 aut.

What colour is the bed?                Jakiego koloru jest łóżko?

The bed is brown.                         Łóżko jest brązowe.

 

  1. Utrwalenie słówek

1 balloon – 1 balon

2 baloons – 2balony

Ball – piłka

Car – auto

Teddy bear – miś

Chair – krzesło

Desk – biurko

Bed – łóżko

Picture – obrazek

Lamp – lampa

Carpet – dywan

Crayon – kredka

 

  1. Utrwalenie piosenki o rolniku i zwierzętach wiejskich

Old McDonald’s had a farm         stary rolnik miał farmę

E I E I O

And on this farm                           i na tej farmie

He had some cows                        miał kilka krów

E I E I O

With a moo moo here                    słychać muu muu tu

And a moo moo there                    i muu muu tam

Here a moo                                    tu muu

There a moo                                   tam muu

Everywhere a moo moo                 wszędzie muu muu

Old McDonald’s had a farm          stary rolnik miał farmę

E I E I O

W drugiej zwrotce zamiast słówka cows (krowy) wstawiamy owce czyli sheep a zamiast odgłosu krów moo wstawiamy ogłos owiec czyli baa.

 

 

23.03.2020 - 27.03.2020 r.      Język angielski dla dzieci i rodziców.     Zapraszam do wspólnej nauki! :)

 

  • Utrwalanie kolorów:

white - biały, black - czarny, red - czerwony, blue - niebieski, green - zielony, brown - brązowy, yellow - żółty, purple - fioletowy,  pink - różowy, orange - pomarańczowy, grey - szary

Light red - jasnoczerwony

Dark red - ciemnoczerwony

Navy blue - granatowy

  • Powtórzenie wiosennych słówek - łączenie przymiotnika z rzeczownikiem:

A green grass - zielona trawa

A yellow bird - żółty ptak

An orange flower - pomarańczowy kwiatek

A brown tree - brązowe drzewo

A blue cloud - niebieska chmura

A yellow sun - żółte słońce

 

  • Utrwalenie piosenki o kolorach:

 

Open your eyes and look around

What colours can you see?

Look at the sky and look at the sun

Shining for you and me

 

Open your eyes and look around

What colours can you see?

Look at the trees and look at the birds

Singing for you and me

 

  • Powtórzenie słówek związanych ze zwierzątkami domowymi - my pets

Dog - pies

Cat - kot

Hamster - chomik

Rat -szczur

Mouse - mysz

Guinea pig - świnka morska

Parrot - papuga

Canary- kanarek

Rabbit - królieczek

Fish - ryba

Snake - wąż

Proszę skorzystać z załącznika o nazwie angielski 2 tydzień maja.docx żeby uzupełnić kartę pracy  

 

 

16.03.2020 - 20.03.2020 r.   Język angielski dla dzieci i rodziców.    Zapraszam do wspólnej zabawy :)

 

  • Utrwalenie trzech pierwszych miesięcy roku: January, February, March

 

  • Powtórzenie dni tygodnia: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday

 

  • Utrwalenie piosenki:

 

I like to play x 2

I like to dance x 2

I like to sing and clap my hands x 2

But most of all I like to fly x 2

Like a big bird high in the sky x 2

 

I like to bounce x 2

I like to run x 2

I like to hide x 2

And have good fun x 2

But most of all I like to fly x 2

Like a big plane high in the sky x 2

 

  • Utrwalenie czasowników:

 

Dance - tańczyć

Run - biegać

Sing - śpiewać

Play - grać, bawić się

Bounce - podskakiwać

Hide - kryć się

Like - lubić

 

I like dogs - Ja lubię psy

I don’t like cats - Ja nie lubię kotów

 

  • Powtórzenie nazw zabawek:

 

Teddy bear - miś

Doll - lalka

Ball - piłka

Kite - latawiec

Puzzle - układanka

Car - auto

Plane – samolot

 

Data dodania: 0000-00-00 00:00:00
Data edycji: 2020-06-24 20:37:53
Ilość wyświetleń: 141
Godło
Kontakt

40-203 Katowice

Al. Roździeńskiego 88

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Facebook
Zadzwoń Wyślij e-mail