Kącik języka angielskiego
Witamy Państwa serdecznie w zakładce poświęconej językowi angielskiemu prowadzonej pod nadzorem naszej pani anglistki. Będziemy systematycznie zamieszczać dla Państwa i dzieci propozycje zabaw z językiem angielskim ;)
Od 22.06.2020 do 26.06.2020r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Utrwalenie słówek dotyczących pór roku:
Spring – wiosna
Summer – lato
Autumn – jesień
Winter - zima
- Zachęcam do zaznaczenia najkrótszej drogi wianka do mety na planszy związanej z latem i utrwalenia słownictwa oraz do powtórzenia pytań:
Grass – trawa
Boy – chłopiec
Girl – dziewczynka
Flowers – kwiaty
Basket – koszyk
Fruit – owoc
River – rzeka
Sun – słońce
What is this? – Co to jest? Pytanie o rzecz.
This is a basket. – To jest koszyk.
Who is this? – Kto to jest? Pytanie o osobę.
This is a boy. – To jest chłopiec.
- Father’s day – 23 June
Dzień Ojca – 23 Czerwca
Best wishes – najlepsze życzenia
I love you daddy – kocham Cię tatusiu
A lot of kisses – dużo całusków
- Wierszyk dla taty:
Roses are red – róże są czerwone
Violets are blue – fiołki są niebieskie
Sugar is sweet – cukier jest słodki
And so are you – i Ty też
- Zachęcam do dokończenia laurki dla taty i złożenia mu życzeń po angielsku.
Od 15.06.2020 do.19.06.2020 Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Wprowadzenie kolejnych słówek dotyczących ubrań
Jeans – dżinsy
Boots – wysokie buty
Sandals – sandały
Shirt – koszula
Hat – kapelusz
Dress – sukienka
Swimming suit – kostium kąpielowy
- Opisywanie sroju, który ma się ubrany
I am wearing a red dress. – Ja mam ubraną czerwoną sukienkę. (liczba pojedyncza)
I am wearing black shoes. – Ja mam ubrane czarne buty. (liczba mnoga)
She is wearing a green T-shirt and a blue skirt. – Ona ma ubraną zielony podkoszulek i niebieską spódnicę.
He is wearing blue jeans. – On ma ubrane niebieskie dżinsy.
- Liczenie ubrań na planszy (zadanie 1)
How manny caps are there? – Ile jest czapek z daszkiem?
There are two caps. – Są dwie czapki z daszkiem.
How many brown caps are there? – Ile jest brązowych czapek z daszkiem?
There is 1 brown cap. – Jest 1 brązowa czapka.
- Liczenie ubrań (zadanie 2)
How many skirts? – Ile jest spódniczek?
3 skirts – 3 spódniczki.
How many caps? – Ile jest czapek z daszkiem?
2 caps – 2 czapki z daszkiem.
- Zachęcam do zabawy w zgadywanie (plansza zadanie 2)
A green T-shirt – zielona koszulka
Number 2 – sznurek nr 2
A red skirt – czerwona spódniczka
Numer 1 – sznurek nr 1
An orange cap – pomarańczowa czapka z daszkiem
Numer 1 – sznurek nr 1
A purple T-shirt – fioletowa koszulka
Numer 2 – sznurek nr 2
Od 08.06.2020 do 12.06.2020 Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Wprowadzenie słówek związanych z ubraniami.
Coat – kurtka
Jumper – sweter
Skirt – spódnica
Trousers – spodnie
Shorts – krótkie spodnie
Shoes – buty
T-shirt – podkoszulek
Cap – czapka z daszkiem
- Łączenie koloru z ubraniem.
What colour is your jumper? – Jakiego koloru jest twój sweter?
My jumper is green. – Mój sweter jest zielony.
What colour are your shoes? – Jakiego koloru mają twoje buty?
My shoes are red and blue. – Moje buty są czerwone i niebieskie.
Próba opisu swojego ubrania oraz ubrań rodziców i rodzeństwa.
- Układanie pytań i utrwalanie odpowiedzi do planszy.
What colour is the skirt? – Jakiego koloru jest spódnica?
The skirt is yelow. – Spódnica jest żółta.
What colour ar the trousers? – Jakiego koloru są spodnie?
The trousers atre blue. – Spodnie są niebieskie.
- Nauka piosenki o kowboju
Blue Jeans and a horse x3
Niebieskie dżinsy i koń
I am a cowboy now
Ja jestem kowbojem teraz
Blue Jeans, red shirt and a horse x3
Niebieski dżinsy czerwona koszula i koń
I am a cowboy now
Ja jestem kowbojem teraz
Blue Jeans, red shirt, brown boots and a horse x3
Niebieski dżinsy czerwona koszula brązowe buty i koń
I am a cowboy now
Ja jestem kowbojem teraz
Blue Jeans, red shirt, brown boots and a hat and a horse x3
Niebieski dżinsy czerwona koszula brązowe buty kapelusz i koń
I am a cowboy now
Ja jestem kowbojem teraz
Od 01.06.2020 do 05.06.2020r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy
- Powtórzenie 6 miesięcy roku
January, February, March, April, May, June,
- Zachęcam do pokolorowania planszy związanej z miesiącem czerwcem do opisu obrazka i do utrwalenia słownictwa:
Apple – jabłko
1 leaf – 1 listek
2 leaves – 2 listki
Flower – kwiatek
Tree – drzewo
Hat – kapelusz
Basket – koszyk
This is a basket – to jest koszyk
The basket is brown – koszyk jest brązowy
- Pokoloruj planszę wg instrukcji:
The teddy bear is brown – miś jest brązowy
The palm tree is green and brown – drzewo palmowe (palma) jest zielone i brązowe
The girl’s hat is red – kapelusz dziewczynki jest czerwony
The big flower is orange and green – duży kwiatek jest pomarańczowy i zielony
The balloon is blue, grey and purple – balon jest niebieski, szary i fioletowy
The boat is brown – łódka jest brązowa
The house and the palace colour yourself – domek i pałac pokoloruj wg uznania
- Wprowadzenie wyliczanki, która łączy figury geometryczne i czynności:
Circle, circle, circle – clap, clap, clap (kółko, kółko, kółko – klaśnij, klaśnij, klaśnij)
Square, Square, Square, - stamp, stamp, stamp (kwadrat , kwadrat, kwadrat – tupnij, tupnij, tupnij)
Triangle, Triangle, Triangle – blink, blink, blink (Trójkąt, Trójkąt, Trójkąt, - mrugnij, mrugnij, mrugnij)
Rectangle, Rectangle, Rectangle, - jump, jump, jump (prostokąt, prostokąt, prostokąt, - podskocz, podskocz, podskocz)
Zachęcam, aby dzieci „rysowały” figury w powietrzu i wykonywały czynności.
Od 25.05.2020 do 29.05.2020r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy
- Wprowadzenie słówek związanych z Dniem Dziecka
Child’s Day – Dzień Dziecka
1st June – 1 czerwca
Present – podarek, prezent
Flowers – kwiaty
Toy – zabawka
1 baby – 1 dzidziuś
2 babies – 2 dzidziusie
1 child – 1 dziecko
2 children – 2 dzieci
Adult – dorosły
- Utrwalenie słownictwa związanego z zabawkami
Kite – latawiec
Bike – rower
Scooter – hulajnoga
Teddy bear – miś
Doll – lalka
Ball – piłka
Puzzle – układanka
Car – samochodzik
Zachęcam do opisu zabawek dziecka, np.:
This is my doll. It is big. It has got long dark hair.
To jest moja lalka. Ona jest duża. Ona ma długie, ciemne włosy.
- Wprowadzenie wierszyka:
One, two – red and blue – jeden, dwa – czerwony i niebieski
Up and down – yellow and brown – w górę i w dół – żółty i brązowy
Bow to a queen – orange and green = ukłon dla królowej – pomarańczowy i zielony
Look at a kite – black and white – spójrz na latawiec – czarne i białe
- Zachęcam do pokolorowania planszy zgodnie z kolorami i powtórzenie nazw kolorów w języku angielskim
Od 18.05.2020 do 22.05.2020r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy
- Połączenie słówek związanych z rodziną z uczuciami
My mammy is excited – moja mama jest podekscytowana
My daddy is happy – mój tato jest wesoły
My gradma is sad – moja babcia jest smutna
My grandpa is shy – mój dziadek jest nieśmiały
My brother is brave – mój brat jest odważny
My sister is scared – moja siostra jest przestraszona
My dog is healthy – mój pies jest zdowy
My cat is sick – mój kot jest chory
- Opisywanie rodziny na planszy i emocji członków rodziny. Można również opisywać zdjęcia rodzinne.
- Mother’s day – 26 th May – Dzień Matki – 26 Maja
- Wprowadzenie słówek związanych z Dniem Matki:
Present –prezent
A box of chocolate – pudełko czekoladek
Flowers – kwiaty
Rose – róża
Violet – fiołek
Ribbon – kokardka
Card – kartka
Wishes – życzenia
- Nauka wierszyka dla mamy
Roses are red – róże są czerwone
Violets are blue – fiołki są niebieskie
Sugar is sweet – cukier jest słodki
And so are You – i ty również
- Dokończenie portretu mamy – uzupełnienie brakujących części twarzy (plansza):
hair – włosy
eyes – oczy
nose – nos
mouth – usta
ears – uszy
neck – szyja
- Zachęcam do wykonania laurki dla mamy.
Od 11.05.2020 do 15.05.2020 roku Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Wprowadzenie słówek związanych z wiosną
Butterfly – motyl
Ladybird – biedronka
Grass – trawa
1 Leaf – 1 liść
2 Leaves – 2 liście
Frog – żaba
Flower – kwiatek
Teddy bear – miś
Spring – wiosna
Anemone – zawilec
Tulip – tulipan
Daisy – stokrotka
Forget – me – not - niezapominajka
- Zaznaczanie na planszy wiosennych elementów (zadanie 1) oraz kończenie rysunków i kolorowanie ich (zadanie 2).
- 15 th May Forget – me – not day - 15 maja dzień niezapominajki
Forget – me – not is light blue and yellow. It has got a lot of flowers. Niezapominajka jest jasno niebieska i żółta. Ona ma dużo kwiatów.
- Pokoloruj niezapominajkę na planszy odpowiednimi kolorami oraz znajdź właściwy rysunek z niezapominajką i pokoloruj ramkę.
- Wprowadzanie słówek dotyczących członków rodziny
Mummy – mamusia
Daddy – tatuś
Grandma – babcia
Grandpa – dziadek
Sister – siostra
Brother – brat
Big brother – starszy brat
Litte sister – młodsza siostra
Cousin – kuzynka / kuzyn
Cousins – kuzynki / kuzyni
- Opisywanie zdjęć rodzinnych:
This is mummy – to jest moja mamusia (liczba pojedyncza)
These are may cousins – to są moje kuzynki / kuzyni (liczba mnoga)
Od 04.05.2020 do 08.05.2020 roku Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Powtórzenie pięciu pierwszych miesięcy roku – January, February, March, April, May
- Wprowadzenie liczebników dziesiątkami od 10 do 100 – ten, twenty, thirty, forty, fifty, sixty, seventy, eighty, ninety, one hundred (zwrócenie uwagi na końcówkę - ty w liczebnikach od 20 do 90).
- Utrwalenie pytania dotyczącego wieku
How old are you? – ile masz lat?
I am six – mam 6 lat
How old is he? – ile on ma lat?
He is 31 – on ma 31 lat
How old is she? – ile ona ma lat?
She is 64 – ona ma 64 lata
(można zadawać pytania o wiek wszystkim członkom rodziny lub wykorzystać zdjęcia rodziny)
- Powtórzenie piosenki dotyczącej urodzin:
Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday dear Kate – zamiast imienia można wstawić nazwy członków rodziny np.: mum – mamusia, dad – tatuś itp.)
Happy birthday to you
- Zadawanie pytań o wiek do planszy z tortami. (które znajdują się z załączonych poniżej plikach z całymi zajęciami w formacie .docx)
- Kolorowanie planszy dotyczącej Ludka Maika – utrwalenie nazw kolorów oraz wprowadzenie nowych słówek (załącznik poniżej w formacie .docx)
Kite – latawiec
Ribbon – kokardka
Flower – kwiatek
Shorts – krótkie spodenki
T-shirt – podkoszulek
Hair – włosy
Legs – nogi
Arms – ramiona
Hands – dłonie
Eyes – oczy
Ears – uszy
Fingers – palce u rąk
Toes – palce u nóg
Od 27.04.2020 do 30.04.2020 r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Polskie symbole narodowe
Polish flag - Polska flaga.
Our flag is white and red – Nasza flaga jest biało-czerwona.
Polish state emblem – Polskie godło państwowe.
Our state emblem is a white eagle with a golden crown, a golden beak and golden claws on a red background. – Naszym godłem państwowym jest biały orzeł w złotej koronie, ze złotym dziobem i złotymi pazurami na czerwonym tle.
Our national anthem is „Jeszcze Polska nie zginęła…”
Nasz hymn to „Jeszcze Polska nie zginęła…”
- Wprowadzenie słówek:
Eagle – orzeł
Crown – korona
Beak – dziób
Claws – pazury
Emblem – godło
Anthem – hymn
Flag – flaga
Background – tło
- Wprowadzenie zdań:
I am from Poland – Jestem z Polski.
I am Polish – Jestem Polką / Polakiem.
Our flag is white and red – Nasza flaga jest biało-czerwona.
Our state emblem is a white eagle with a golden crown, a golden beak and golden claws on a red background. – Naszym godłem państwowym jest biały orzeł w złotej koronie, ze złotym dziobem i złotymi pazurami na czerwonym tle.
Our national anthem is „Jeszcze Polska nie zginęła…”
Nasz hymn to „Jeszcze Polska nie zginęła…”.
- Zabawy z kolorami:
White + red = pink biały + czerwony = różowy
+ plus = equals
Yellow + red = orange żółty + czerwony = pomarańczowy
White + black = grey biały + czarny = szary
Yellow – blue = green żółty + niebieski = zielony
Red + blue = Purple czerwony + niebieski = fioletowy
- Porównanie polskiej flagi do flagi angielskiej (zachęcam do wykonania obu flag)
Polish flag two colours – white and red – Flaga Polska dwa kolory -biały i czerwony
English flag – three colours – white, red and navy blue – Flaga angielska – trzy kolory – biały, czerwony i granatowy.
Od 20.04.2020 do 24.04.2020 r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Wprowadzanie liczebników od 11 do 20 – eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty (zwrócenie uwagi dzieciom, że liczebniki od 13 do 19 mają końcówkę - teen) wspólne liczenie z dziećmi na patyczkach , na guzikach lub na liczydle.
- Wprowadzenie przymiotników dotyczących emocji:
Happy – wesoły
Sad – smutny
Sick – chory
Mad – wściekły
Shy – nieśmiały
Scared – przestraszony
Healthy – zdrowy
Brave - odważny
Nazywanie emocji na zwierzątku na planszy.
- Ćwiczenie zwrotów: (można mówić o emocjach członków rodziny lub skorzystać z rodzinnych zdjęć, albo robić różne miny, które określają różne nastroje)
I am happy – ja jestem wesoły
I am not sad – ja nie jestem smutny
She is healthy – ona jest zdrowa
She is not sick – ona nie jest chora
He is brave – on jest odważny
He is not shy – on nie jest nieśmiały
- Utrwalenie piosenki o uczuciach:
If you’re happy and you know it – jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym
Clap your hands – klaśnij w ręce
If you’re happy and you know it - jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym
Clap your hands – klaśnij w ręce
If you’re happy and you know it - jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym
And you really want to show it - i naprawdę chcesz to pokazać
If you’re happy and you know it - jeśli jesteś wesoły i wiesz o tym
Clap your hands – klaśnij w ręce
W drugiej zwrotce zamiast „Clap your hands” wstawiamy zwrot „stamp your feet” tupnij nogami.
W trzeciej zwrotce „Clap your hands” wstawiamy zwrot „Blink your eyes” zamrugaj oczami.
Od 14.04.2020 do 17.04.2020 r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Utrwalenie liczebników od jeden do dziesięć – one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten – wspólne liczenie z dziećmi na palcach od 1 do 10 oraz od 10 do 1 a także na wyrywki.
- Przeliczanie balonów i zabawek na planszy
How many yellow balloons? Ile jest żółtych balonów?
2 yellow balloons. 2 żółte balony.
How many cars? Ile jest aut?
6 cars. 6 aut.
What colour is the bed? Jakiego koloru jest łóżko?
The bed is brown. Łóżko jest brązowe.
- Utrwalenie słówek
1 balloon – 1 balon
2 baloons – 2balony
Ball – piłka
Car – auto
Teddy bear – miś
Chair – krzesło
Desk – biurko
Bed – łóżko
Picture – obrazek
Lamp – lampa
Carpet – dywan
Crayon – kredka
- Utrwalenie piosenki o rolniku i zwierzętach wiejskich
Old McDonald’s had a farm stary rolnik miał farmę
E I E I O
And on this farm i na tej farmie
He had some cows miał kilka krów
E I E I O
With a moo moo here słychać muu muu tu
And a moo moo there i muu muu tam
Here a moo tu muu
There a moo tam muu
Everywhere a moo moo wszędzie muu muu
Old McDonald’s had a farm stary rolnik miał farmę
E I E I O
W drugiej zwrotce zamiast słówka cows (krowy) wstawiamy owce czyli sheep a zamiast odgłosu krów moo wstawiamy ogłos owiec czyli baa.
23.03.2020 - 27.03.2020 r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej nauki! :)
- Utrwalanie kolorów:
white - biały, black - czarny, red - czerwony, blue - niebieski, green - zielony, brown - brązowy, yellow - żółty, purple - fioletowy, pink - różowy, orange - pomarańczowy, grey - szary
Light red - jasnoczerwony
Dark red - ciemnoczerwony
Navy blue - granatowy
- Powtórzenie wiosennych słówek - łączenie przymiotnika z rzeczownikiem:
A green grass - zielona trawa
A yellow bird - żółty ptak
An orange flower - pomarańczowy kwiatek
A brown tree - brązowe drzewo
A blue cloud - niebieska chmura
A yellow sun - żółte słońce
- Utrwalenie piosenki o kolorach:
Open your eyes and look around
What colours can you see?
Look at the sky and look at the sun
Shining for you and me
Open your eyes and look around
What colours can you see?
Look at the trees and look at the birds
Singing for you and me
- Powtórzenie słówek związanych ze zwierzątkami domowymi - my pets
Dog - pies
Cat - kot
Hamster - chomik
Rat -szczur
Mouse - mysz
Guinea pig - świnka morska
Parrot - papuga
Canary- kanarek
Rabbit - królieczek
Fish - ryba
Snake - wąż
Proszę skorzystać z załącznika o nazwie angielski 2 tydzień maja.docx żeby uzupełnić kartę pracy
16.03.2020 - 20.03.2020 r. Język angielski dla dzieci i rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy :)
- Utrwalenie trzech pierwszych miesięcy roku: January, February, March
- Powtórzenie dni tygodnia: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday
- Utrwalenie piosenki:
I like to play x 2
I like to dance x 2
I like to sing and clap my hands x 2
But most of all I like to fly x 2
Like a big bird high in the sky x 2
I like to bounce x 2
I like to run x 2
I like to hide x 2
And have good fun x 2
But most of all I like to fly x 2
Like a big plane high in the sky x 2
- Utrwalenie czasowników:
Dance - tańczyć
Run - biegać
Sing - śpiewać
Play - grać, bawić się
Bounce - podskakiwać
Hide - kryć się
Like - lubić
I like dogs - Ja lubię psy
I don’t like cats - Ja nie lubię kotów
- Powtórzenie nazw zabawek:
Teddy bear - miś
Doll - lalka
Ball - piłka
Kite - latawiec
Puzzle - układanka
Car - auto
Plane – samolot